۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۶
رييس پليس فتاي استان البرز: كافي‌نت به دستور مقام‌قضايي پلمپ شد

دستگيري دختري كه براي سرگرمي از حساب مشتريان سرقت مي‌كرد

ایتنا- این فرد با نگاه کردن به صفحه مانیتور و صفحه کیبورد شماره‌ها را به خاطر سپرده و پس از آن در فرصت مناسب اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد می‌کرده است.


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری دختر ۱۹ ساله‌ای خبر داد که برای سرگرمی و نشان دادن توانایی خود از حساب مشتریان کافی‌نتی که در آن مشغول به کار بود سرقت می‌کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه در پی وصول یک فقره پرونده درباره برداشت غیرقانونی از حساب فردی به نام «مهرداد» در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال جاری رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: شاکی (مهرداد) با حضور در مقر پلیس عنوان کرد که مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی کسر شده است.

وی افزود: مأموران در تحقیقات اولیه دریافتند که در حالی این اتفاق رخ داده است که مهرداد اطلاعات حساب خود اعم از شماره کارت و رمز دوم را در اختیار هیچ فردی قرار نداده است.

رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این سرقت ادامه داشت، گفت: در حالی که تحقیقات پیرامون شناسایی سارق یا سارقان احتمالی این پرونده سرقت ۸۰۰ هزار تومانی ادامه داشت پرونده‌ای مشابه برای پیگیری تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی درباره جزئیات پرونده دوم نیز با بیان اینکه مال‌باخته فردی به نام «منوچهر» بود، گفت: این فرد نیز با اعلام این مطلب که مشخصات و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار هیچ فردی قرار نداده بود، عنوان کرد که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از حساب وی کسر شده است.

کاکوان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی درباره شناسایی سارقان این دو پرونده ادامه داشت، گفت: پس از گذشت مدتی نیز زنی جوان به نام «اعظم» به مقر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مراجعه و اظهاراتی مشابه دو مال‌باخته دیگر مطرح کرد.

وی افزود: اعظم نیز در اظهارات خود عنوان کرد که مبلغ ۸۰۰ هزار تومان از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز کسر شده است.

کاکوان با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی به وجوه اشتراک میان این سه پرونده پی بردند، گفت: با کسب اشتراکات این سه پرونده که تمامی آنان ظرف ۲۵ روز به وقوع پیوسته بودند، اقداماتی برای یافتن سرنخی واحد در تمامی پرونده‌های متشکله آغاز شد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی خود ردپای یک کافی‌نت را در پرونده‌های مورد بررسی یافتند، گفت: کارآگاهان با هماهنگی‌های قضایی به محل کافی‌نت مراجعه کرده و رییس کافی‌نت را بازداشت و با حکم مقام‌قضایی کافی‌نت را پلمپ کردند.

رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه مسئول کافی‌نت در بازجویی‌ها منکر هرگونه دخالت در سرقت‌های رخ داده شده بود گفت: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی دریافتند که یکی از کارمندان این کافی‌نت یک هفته پیش از دستگیری صاحب کافی‌نت از سمت خود استعفاء کرده است.

کاکوان با بیان اینکه بر اساس اظهارات صاحب کافی‌نت این کارمند قرار بود که به مدت دوسال در این مغازه فعالیت کند، گفت: اما این فرد پس از گذشت سه ماه از انجام کار در کافی‌نت بنا به دلایل نامشخصی استعفاء کرد.

به گفته وی با قوت گرفتن ظن کارآگاهان به این کارمند انجام دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت و سرانجام این فرد دستگیر شد.

کاکوان با بیان اینکه کارآگاهان در بازجویی‌ها دریافتند که سرقت‌ها توسط این کارمند انجام نشده است، گفت: با رد فرضیه سرقت توسط این کارمند، کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی سارق حساب‌های بانکی متمرکز کردند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی استعلام‌های برداشت پول از حساب‌های مال‌باختگان به ردپای یکی دیگر از کارمندان این کافی‌نت برخوردند گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی برای روشن‌شدن این پرونده «پگاه» ۱۹ ساله را که یکی دیگر از کارمندان این کافی‌نت بود، به پلیس فتا دعوت کردند.

رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه این فرد در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی اعلام کرد که با یادداشت کردن اطلاعات مشتریان کافی‌نت اقدام به سرقت از حساب آنان می‌زده است، گفت: پگاه اعترافات کرد که هنگامی که مال‌باختگان اقدام به وارد کردن شماره کارت و رمز دوم خود برای پرداخت قبوض، خرید اینترنتی یا غیره می‌کردند، این فرد با نگاه کردن به صفحه مانیتور و صفحه کیبورد شماره‌ها را به خاطر سپرده و پس از آن در فرصت مناسب اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد می‌کرده است.

رییس پلیس فتای البرز با بیان اینکه در ۲۲ آذرماه سال جاری و پس از گذشت یک ماه از ارجاع اولین پرونده، متهم ۱۹ ساله شناسایی و دستگیر شد، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که تنها برای سرگرمی و نمایش دادن توانایی خود اقدام به انجام چنین کاری کرده و پیش از آن که پرونده برای بررسی‌های تخصصی به دادسرا ارجاع داده شود سارق تمامی پول‌های برداشتی را به مال‌باختگان برگرداند.

به گفته وی کافی‌نت نیز به دستور مقام‌قضایی پلمپ شد.

کاکوان در پایان به کاربران توصیه کرد از آنجایی که شماره کارت و رمز دوم به مثابه دروازه ورود به اطلاعات حساب محسوب می‌شود، به هیچ عنوان شماره کارت و رمز دوم خود را در اختیار افراد قرار ندهند.
 
کد مطلب: 20629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام