۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵

مشتركان تلفن همراه دقت كنند: محاسبه هزينه‌ دو دقيقه براي تماس‌ كمتر از 120 ثانيه در رومينگ

ایتنا- سرویس رومینگ برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول به صورت پیش‌فرض فعال بوده و تنها با روشن کردن گوشی تلفن در کشور میزبان قابل استفاده است.


مشترکان تلفن همراه هنگام استفاده از سرویس رومینگ در خارج از کشور دقت کنند که اگر ارتباط پایان یافت و یا تماس برقرار نشد، یا در حین انجام مکالمه قطع شد و درصورت شنیدن پیام از سوی شبکه، حتماً با زدن دکمه قطع تلفن از خاتمه ارتباط مطمئن شوند و سپس به شماره‌گیری مجدد اقدام کنند زیرا درصورت عدم قطع تماس اولیه، اقدام به شماره‌گیری مجدد، احتمال برقراری ارتباط‌های همزمان را موجب شده و هزینه‌های رومینگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری ایسنا، نخستین ارتباط رومینگ بین‌الملل در سال ۱۳۸۰ با اپراتور Etisalat در کشور امارات برقرار شد، از آن تاریخ تاکنون بر گستردگی شبکه پوشش‌دهنده سیم‌کارت‌های همراه اول افزوده گردیده‌است.

رومینگ عبارت است از توانایی یک مشترک تلفن سیار برای ارسال و دریافت صوت و دیتا و دسترسی به سرویس‌های دیگر در زمانی که خارج از محدوده جغرافیایی شبکه خود قرار دارد.

این سرویس برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول به صورت پیش‌فرض فعال بوده و تنها با روشن کردن گوشی تلفن در کشور میزبان قابل استفاده است.

مشترکین دائمی با پیش شماره «۹۱۰» می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مشتریان و پرداخت صورتحسابی با حداقل مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال نسبت به فعال‌سازی این سرویس اقدام کنند.

نحوه استفاده از سرویس رومینگ

اطلاع از تعرفه‌های رومینگ:
مشترک باید قبل از مسافرت با مراجعه به پرتال شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به آدرس www.mci.ir و یا تماس با شماره ۰۹۹۹۰ از تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل کشور مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کرده و هزینه‌های صورتحساب تلفن همراه خود را مدیریت کند.

جست‌وجوی شبکه در کشور میزبان:
سرویس رومینگ در کلیه کشورهای طرف قرارداد به صورت پیش‌فرض فعال است.
در اکثر گوشی‌های تلفن همراه گزینه انتخاب شبکه به روش اتوماتیک (Automatic) فعال بوده و سیم‌کارت مشترکین پس از ورود به کشور میزبان با یکی از شبکه‌های موجود در کشور مقصد، Update می‌شود.
اما با اطلاع از تعرفه اپراتورهای کشور میزبان که به‌طور معمول با هم متفاوت است، مشترکین برای انتخاب اپراتور مورد نظر (که نرخ تعرفه‌های آن کمتر است)، با استفاده از روش زیر می‌توانند اپراتور مناسب را انتخاب و پس از update شدن با اپراتور ذکر شده نسبت به برقراری ارتباط اقدام کنند؛

«فهرست _ تنظیمات _ تنظیمات گوشی _ انتخاب _ شبکه _ ثبت دستی _ انتخاب اپراتور (ok)».

مشترکین در صورت روشن کردن تلفن همراه خود در کشور طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت Update شدن با شبکه‌های اپراتوری طرف مقابل پرداخت نخواهند کرد.

شماره‌گیری:
شماره‌گیری با تلفن همراه در هنگام استفاده از سرویس رومینگ مانند تماس‌های بین‌الملل می‌باشد و تماس مشترکین باید شماره تلفن را با کد کشور، کد تلفن همراه و یا کد شهر (بدون صفر) وارد کنند:
مثال: تلفن همراه ۰۰۹۸۹۱۲۱۵۹
مثال: شماره ثابت (تهران) ۰۰۹۸۲۱۸۸

مشترکان دقت کنند در رومینگ برای تماس‌های کمتر از ۱۲۰ ثانیه، هزینه دو دقیقه محاسبه می‌شود اما دریافت پیام کوتاه در کلیه کشورهای طرف قرارداد همراه اول رایگان است.

همچنین در رومینگ برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه کامل یک دقیقه و برای تماس‌های کمتر از ۱۲۰ ثانیه، هزینه دو دقیقه و... محاسبه می‌شود. اما نرخ تبدیل ارزهای اعلام شده به ریال متغیر است و با نوسان این نرخ مبلغ شارژ نیز تغییر خواهد کرد.

فعال‌سازی PIN CODE سیم‌کارت و قفل رمزدار گوشی و هم‌چنین خاموش کردن تلفن در مکان‌های شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را در صورت مفقودی یا سرقت به حداقل می‌رساند.

در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور مربوطه (به عنوان مثال در عربستان) برای تلفن همراه تماس گیرنده هزینه مکالمه تماس خروجی بین‌الملل (معادل با هزینه تماس با ایران) و برای مخاطب هزینهٔ تماس دریافتی رومینگ بین‌الملل محاسبه خواهد شد.

درصورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه برای سیم‌کارت‌های دائمی، این شرکت پس از دریافت اطلاعات از اپراتور مربوطه مجاز به قطع ارتباط تلفن همراه است. میزان این بدهی ممکن است از حد مجاز تعیین شده به دلیل تأخیر در ارسال اطلاعات بیش‌تر باشد، اما مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان برعهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.
کد مطلب: 20600
نام شما
آدرس ايميل شما