کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزير ارتباطات

اينترنت با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات حذف نمي‌شود

خبرگزاری ايسنا , 29 آذر 1390 ساعت 11:40

ایتنا- تقی‌پور: اگر در آینده توانستیم تمام محتوای مورد نیاز را به میزبانی داخلی و در شبکه ملی اطلاعات بگذاریم، ممکن است دسترسی به اینترنت خود به خود حذف شود.




وزیر ارتباطات درباره این که آیا با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اینترنت از حوزه ارتباطات بدون مرزی حذف می‌شود، گفت: این کار امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر در آینده توانستیم تمام محتوای مورد نیاز را به میزبانی داخلی و در شبکه ملی اطلاعات بگذاریم، ممکن است دسترسی به اینترنت خود به خود حذف شود.

به گزارش ایتنا رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناآوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای یکپارچه از مجموع تمامی شبکه‌های موجود در بخش‌های مختلف اعم از صنعت، بازرگانی، علمی و مانند این‌هاست، اظهار کرد: البته در این بستر روش‌های دیگری برای تأمین محتوا در نظر گرفته شده است که جهت ارایه آنها به کمک بخش خصوصی نیازمندیم.

وی افزود: در حال حاضر دولت پای خود را از تمامی پروژه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کنار کشیده است و تنها شبکه‌های مادر مخابراتی را در دست دارد و آن هم به این دلیل که زیرساخت‌های اصلی همیشه دولتی هستند تا با مدیریتی مبتنی بر قوانین و حاکمیت اداره شوند و هم‌چنین باعث نوعی حمایت از بخش‌های دیگر فعال در این حوزه شود که بدون هرگونه بار مالی اضافی به چرخه ارائه خدمات ارزش افزوده وارد شوند.
 


کد مطلب: 20521

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20521/اينترنت-راه-اندازي-شبكه-ملي-اطلاعات-حذف-نمي-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir