۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳

همراه اول: اجازه دسترسي به اطلاعات خصوصي مشتركين را نمي‌دهيم

ايتنا - در بخش خبري ۲۰:۳۰ شبكه دو تلويزيون در گزارشي ادعا شده بود كه اطلاعات خصوصي مشتركان ايرانسل و همراهاول، به طور رسمي در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.



اطلاعات خصوصي مشتركان همراه اول شامل«شماره تلفن، نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد، جنسيت، شغل، ميزان تحصيلات، كدملي، كدپستي و آدرس»، جزو حريم خصوصي مشتركان محسوب شده و در شركت ارتباطات سيار ايران كاملاً محفوظ است.

به گزارش رسيده از روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران به ایتنا، در بخش خبري ۲۰:۳۰ شبكه دو تلويزيون در گزارشي ادعا شده بود كه اطلاعات خصوصي مشتركان ايرانسل و همراهاول، به طور رسمي در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.

مطابق نامه ارسالي اين شركت، همراه اول به عنوان پيشتاز عرضه سيم‌كارت در كشور كه از ۱۹ مردادماه سال ۱۳۷۳، خدمت رساني به مشتركان ارجمند خود در سراسر كشور را آغاز كرده است، از همان ابتدا تا كنون خود را موظف به حفظ كامل حريم خصوصي مشتركان دانسته و به هيچ وجه اجازه دسترسي به اطلاعات خصوصي مشتركان شامل «شماره تلفن، نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد، جنسيت، شغل، ميزان تحصيلات، كدملي، كدپستي و آدرس»، را نداده است؛ تا آنجا كه به عنوان مثال قبوض مشتركين دائمي همراهاول با پاكت توزيع مي‌شود كه تا حد ممكن اينگونه اطلاعات حتي در دسترس توزيع كنندگان و همسايگان نيز قرار نگيرد.

اين گزارش مي‌افزايد: پيمانكاران ارسال پيامك انبوه شركت ارتباطات سيار ايران نيز تنها امكان ارسال پيامك به مخاطبين بر مبناي انتخاب «نوع سيم كارت (دائمي و اعتباري)، استان و شهر»، آن هم بدون دسترسي به شماره تلفن مشترك را دارند.

در پايان اين گزارش، همراه اول ضمن رد كامل ادعاهاي مرتبط با خود در بخش خبري مذكور، خواستار معرفي مدعيان مربوطه از سوي بخش خبري بيست وسي، براي پيگيري‌هاي قضايي شده است.
 
به گزارش ایتنا اخيرا انتقادهاي فراواني در زمينه ارسال پيامك تبليغاتي به كاربران در رسانه‌ها مطرح شده و در اين خصوص، مخابرات به عنوان دارنده شماره مشتركان، مورد اتهام قرار گرفته بود.
 
کد مطلب: 20470
نام شما
آدرس ايميل شما


ایرانی
feedback
Iran, Islamic Republic of
این خبر اصلا صحت نداره در شهرستان دشتی استان بوشهر باجه های خدمات ارتباطی همراه اول به راحتی آب خوردن اطلاعات خصوصی افراد را در ازای پرداخت مبلغ ناچیز در اختیار هرکسی قرار میدهند
بوشهر
feedback
Iran, Islamic Republic of
همچنين بايد گفت قبض همراه اول يا اصلاً ارسال نمي شود و يا اينكه به خصوص در آپارتمان ها بدون پاكت كف پاركينگ ريخته مي شود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام