۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۹

تأسیس رشته ارشد بازی‌سازی رایانه‌ای

ایتنا- رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران با بیان اینکه 46 درصد پهنای باند اینترنت دنیا برای بازی مصرف می‌شود، از رایزنی با دانشگاه‌ها برای تأسیس رشته ارشد بازی‌سازی رایانه‌ای خبر داد.


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز مینایی در اختتامیه هفدهمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: از سال ۱۹۹۴ تاکنون، ۲۳ هزار بازی رایانه‌ای در دنیا تولید شده که از این تعداد، ۳ هزار بازی در ایران فعال است و استفاده می‌شود.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محتوای موجود در دنیا، بازی است گفت: ۴۶ درصد پهنای باند اینترنت دنیا، در بخش بازی مصرف می‌شود که اگر اینترنت به شکل پرسرعت دراختیار ایرانی‌ها قرار بگیرد، سهم مهمی از آن به بازی اختصاص خواهد یافت.

مینایی تصریح کرد: سن متوسط بازی در امریکا ۳۵ سال است و بازیکنان در این کشور از رِنج سنی ۱۰ تا ۵۵ سال هستند.

وی ادامه داد: در امریکا ۱۴۵ میلیون بازی‌کننده روزانه وجود دارد و سالانه ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در حوزه بازی و صنعت بازی در این کشور خرج می‌شود و بیش از ۲۱۵ میلیون ساعت صرف بازی می‌گردد.

وی همچنین یادآور شد: بازی‌کننده‌های ایرانی نیز که عمده بازی‌های روز دنیا دسترسی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازی بتل‌فیلد اشاره کرد.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران ادامه داد: بخشی از این بازی به صحنه‌های حمله به تهران اشاره دارد و حتی علی‌رغم این موضوع شاهد هستیم که این بازی در نمایشگاه الکامپ هفدهم نیز به فروش می‌رسد.

مینایی گفت: هدف از بیان این صحبت این است که باور کنیم بازی چیزی نیست که بتوانیم از آن اجتناب کنیم و چشممان را روی آن ببندیم؛ بلکه بازی واقعیتی جاری است که در هر زمان مخاطب خود را دارد.

وی ادامه داد: کشور فرانسه در سال گذشته بیش از ۸ میلیون یورو در حوزه بازی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود از تأسیس انستیتوی ملی بازی‌سازی در ایران طی سال گذشته خبر داد و گفت: در این انستیتو هدف این بود که بچه‌هایی که بازی می‌کنند، به جای بازی کردن، با بازی‌سازی آشنا شوند و بازی تولید کنند.

مینایی گفت: در سال گذشته و در آغاز به کار این انستیتو نزدیک به ۱۵۰ نفر از بازدیدکنندگان حرفه‌ای، در دوره‌های آموزشی تولید بازی مشغول شده‌اند و در طی هر سال، ۱۵۰ نفر به این افراد اضافه می‌شوند.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر به دنبال تأسیس رشته ارشد بازی‌سازی هستیم و صحبت‌های اولیه با دانشگاه‌ها در این زمینه انجام شده است.

وی تأکید کرد: تربیت نیروی انسانی می‌تواند قدم‌های بسیار مؤثر و پرثمری در توسعه صنعت بازی رایانه‌ای در کشور داشته باشد.
کد مطلب: 20449
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام