۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۹
وزیر ارتباطات:

۸۰ درصد فعالیت‌های IT کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

ایتنا - تقی‌پور: وزير ارتباطات: هدف نهايي ما ايجاد پهناي باند شش ترابيت در ثانيه است.



وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هدف برنامه پنجم توسعه هنگام تدوین، افزایش پهنای باند به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده است گفت: این هدف امروز محقق شده و هدف نهایی ما ایجاد پهنای باند شش ترابیت بر ثانیه است که البته شرط تحقق آن وجود تقاضا برای استفاده از این فرصت است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، رضا تقی‌پور در همایش تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای فرآیند کارت سوخت ۱۲۰ میلیارد تومان در کل کشور هزینه شد اظهار کرد: این رقم معادل صرفه‌جویی ۱۴ روز مصرف سوخت در کشور بود.

او با بیان اینکه هنگام سهمیه‌بندی بنزین و طراحی کارت‌های سوخت این نگرانی وجود داشت که در ارتباط جایگاه سوخت‌گیری در دورافتاده‌ترین نقاط کشور اختلال پیش نیاید گفت: خوشبختانه این کار به بهترین شکل انجام شد و نتایج آن به نفع کشور بود.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد فعالیت‌های مرتبط با IT در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: درواقع می‌توان گفت بیشترین خصوصی‌سازی در کشور در این حوزه صورت گرفته است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همه خدمات این شرکت‌ها به طور کامل نظارت دارد.

تقی‌پور با تاکید بر این که امنیت شبکه در کشور روز به روز بیشتر می‌شود گفت: محدودیت سرقت اطلاعات در شبکه داخل کشور هر روز بیشتر می‌شود و موضوع حملات اینترنتی که یک موضوع جدی در دنیاست با کنترل‌های دقیق ما به طور مرتب در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنج یا شش سال پیش میزبانی اطلاعاتی دولت ما در خارج از کشور بود، گفت: امروز بیش از ۹۷ درصد میزبانی سایت‌های دولتی در داخل کشور است و به تازگی در بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم که هیچ سرویس‌دهندهٔ بخش خصوصی که میزبانی آن در خارج از کشور باشد، نمی‌تواند به بخش دولتی سرویس بدهد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۸۵ میلیون مشترک تلفن همراه و ۲۶ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارند، ادامه داد: با وجود ۱۳۰ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه پهنای باند، متأسفانه استفادهٔ بهینه‌ای از این ظرفیت نمی‌شود به‌طوری که می‌توان گفت نیمی از این پهنای باند هم‌اکنون بی‌استفاده است.

تقی‌پور هم‌چنین با اشاره به ورود اپراتور سوم تلفن همراه که درواقع مزیت آن ارائه خدمات ارزش افزوده است، گفت: نگرانی ما از این است که استفاده از این شبکه هم به ارتباط صوتی و حداکثر ارتباط تصویر محدود شود.
 

کد مطلب: 20438
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
آقای تقی پور همیشه در 20 یا 25 خط در مورد همه چیز صحبت می کنند هم پهنای باند هم مشترک تلفن همراه و ثابت و اپراتور سوم همیشه در در حال زیاد کردن پهنای باند هستند و بیشتر شدن ظرفیت ها ولی اگه بخوان همه اینها رو خوب ارزیابی کنن تو 2 سه خط همه میتونن در عمل که مشترک هیچی رو متوجه نمیشه نه بهتر شدن وضعیت اینترنت که ربط داره به پهنای باند ووو در مورد اپراتور سوم هم ایشون میگن از این شبکه استفاده شاید به اونصورت نشه ولی وقتی که این اپراتور فقط تا پهنای باند 512 رو ساپورت بکنه و قیمت مکالمه تصویری هم دو برابر صوتی باشه خوب در این شکی نیست که کمتر استفاده بشه و یا اصلا" نشه در صورتیکه تو کشورهای دیگه جهان نه تنها اپراتور 4 هم داره کهنه میشه بلکه هم قیمتش خیلی به صرفه تره برای مردمشون و هم اینکه سرعتش خیلی خیلی بیشتره با این تفاوت که سرویسهایی بصورت امتیاز هم به مشترک تعلق میگیره. در مورد پهنای باند هم میگین 500گیگابایته ولی متاسفانه استفاده بهینه ای از این پهنای باند نمیشه، منظور شما از استفاده بهینه چیه آقای تقی پور؟ یه خرده شفافتر صحبت کنید یه خرده مشکلات رو بیان بکنید شما فقط تعریف میکنید از خودتون و برنامه هایی که انجام میدید ولی در عمل بیشترشون فقط شعاره و شما هم جوابگوی این شعارهاتون نمیشید. تو همین سایت ایتنا نگاه کنید شما خودتون چندین بار ادعاهای مختلف کردین و به هیچ کدومشون عمل نکردین و هیچ توضیحی هم ندادید باز هم دارید ادعا میکنید پهنای باند ما 6 برابر خواهد شد!!! کی؟ لابد وقت گُلِ نی دوباره بار دیگر یک ادعای دیگر میکنید .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام