کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد McAfee از Google

سايت خبری ايتنا , 21 آذر 1390 ساعت 19:17

ایتنا - با آنکه سیستم عامل Android فقط روی ۵/۳۸ درصد از بازار دستگاه‌های همراه است، ولی ۶۳ درصد از بدافزارهای شناسایی شده بر روی دستگاه‌های همراه، مربوط به این سیستم عامل می‌شود.





شرکت McAfee با انتشار گزارشی درباره بدافزارهای فعال در محیط Android، رفتار سهل‌انگارانه شرکت Google در خصوص امنیت دستگاه‌های همراه(Mobile Devices) را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است که Google برای کسب بازار بیشتر برای سیستم عامل Android به مشتریان وفادار خود جفا کرده و آنان را بیش از اندازه در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، در گزارش McAfee به روش بسته و کنترل شده شرکت Apple اشاره شده که پس از گذشت چهار سال از انتشار سیستم عامل iOS هنوز بدافزار جدی و مخربی برای آن پیدا نشده است.
این در حالی است که Apple بیش از ۲۰ درصد از سهم بازار دستگاه‌های همراه را در اختیار دارد و یقیناً می‌تواند هدف بسیار جذاب و مهمی برای خلافکاران و نفوذگران به حساب آید.

در مقابل، شرکت Google مجبور شده است که در چند ماه اخیر نزدیک به ۶۰ برنامه مخرب جاسوسی و آلوده را از Android Market حذف کند. کارشناسان امنیتی معتقدند که هنوز نرم‌افزارهای مخرب زیادی در این فروشگاه Google باقیمانده مانده است.

براساس گزارش McAfee، سیاست شرکت Google تشویق هر چه بیشتر برای تولید برنامه‌های تحت Android است و در این راه، با مشکلاتی که دائماً بروز می‌کنند، مورد به مورد برخورد و مقابله می‌کند. در حالی که سیاست شرکت Apple کاملاً بر خلاف Google، مبنی بر پیشگیری به جای معالجه است.

شاید روش Google از لحاظ تجاری صحیح باشد و منجر به تولید انبوهی از نرم‌افزار با کاربردهای مختلف برای Android شود ولی در این روش، محیط مناسبی را برای فعالیت بدافزارنویسان فراهم می‌کند که عواقب آن، خطرناک و جبران آن دشوار خواهد بود.

طبق آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Gartner، با آنکه سیستم عامل Android فقط روی ۵/۳۸ درصد از بازار دستگاه‌های همراه است، ولی ۶۳ درصد از بدافزارهای شناسایی شده بر روی دستگاه‌های همراه، مربوط به این سیستم عامل می‌شود.
این در حالی است که برای سیستم عامل Apple iOS بدافزاری کشف و شناسایی نشده است.
 


کد مطلب: 20434

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20434/انتقاد-mcafee-google

ايتنا
  https://www.itna.ir