۱۵
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۷
اعلان جنگ رگولاتوری به ارائه دهندگان اینترنت بی‌کیفیت

شركت‌هاي مخابرات چند استان از فروش اینترنت منع شدند

ایتنا - به گفته معاون رگولاتوری، اين شركت‌ها تا زماني كه پهناي باند خود را ترميم نكنند و كيفيت سرويس خود را به سطح مطلوب نرسانند اجازه فروش نخواهند داشت.


در صورتي كه سطح كيفيت سرويس پايين‌تر از سطح كيفيت مقرر شده در SLA باشد، اپراتور ملزم به پرداخت خسارت خواهد بود اما براين اساس اپراتور نمي‌واند به طور مكرر سطح كيفيت سرويس را پايين آورده و خسارت پرداخت كند.

به گزارش ایتنا از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، رضواني معاون نظارت و اعمال مقررات با اشاره به اين امر كه پهناي باند فروخته شده به صورت اختصاصي (Dedicated) به مشتركين توسط شركت‌هاي ارائه كننده سرويس بايد به صورت شبانه روزي در اختيار آنها باشد اظهار داشت: اگر پهناي باند به صورت اشتراكي به مشتركين فروخته شود بايد بر مبناي نرخ اشتراك توافق شده در قرارداد بين مشترك و شركت ارائه دهنده سرويس، به مشترك ارائه شود.

رضواني گفت: در صورت تكرار وضعيت فوق‌الذكر، ارائه سرويس توسط اپراتور تا زماني كه سطح كيفيت سرويس را به سطح مطلوب برگرداند متوقف خواهد شد.

وي افزود: شركت‌هاي مخابرات استان آذربايجان غربي، قزوين و خوزستان به دليل عدم تناسب پهناي باند خريداري شده و پهناي باند فروخته شده، از فروش سرويس‌هاي اينترنتي منع شده‌اند و ارائه سرويس از سوي اين شركت‌ها تخلف محسوب مي‌شود و چنانچه كساني اقدام به دريافت سرويس از آنها نمايند نمي‌توانند انتظار كيفيت مطلوب را داشته باشند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري در خصوص شركت‌هاي فوق بيان كرد: اين شركت‌ها تا زماني كه پهناي باند خود را ترميم نكنند و كيفيت سرويس خود را به سطح مطلوب نرسانند اجازه فروش نخواهند داشت.
 
کد مطلب: 20361
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من از ارومیه هستم رگولاتوري واقعا کار خوبی کرده شرکتهای آذربایجان رو از فروش منع کرده یه بار برا برادرم از مخابرات اینترنت 512 گرفتم واقعا بی کیفیت بود میشه گفت صد رحمت به Dial Up به نظر من هم یه اطلاع رسانی خوب تو رسانه ها بشه تا شرکت ها سری دست به ارتقاع سرویسها بزنن
مسعود
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مخابرات و برای رگولاتوری تکلیف ما کاربران اینترنت آذربایجان غربی چیه که آقایون بدون اطلاع ورداشتن دانلود رایگان شبانه رو نصف قیمت دانلود به مشترکین قالب می کنن. متاسفم که کسی نیست این وسط کار اساسی بکنه . چوبشو ما باید بخوریم .
مرتضی
feedback
Netherlands
آفرین واقعا" کار خوب جای تقدیر داره نه فقط در حوضه ارتباطات در همه زمینه ها .واقعا" اگر سازمان نظارت کننده به کار خودش اهمیت بده و نظارت داشته باشه اونوقت سازمانهایی که قصد سوء استفاده کردن از جیب ملت رو دارن نمیتونن بکارشون ادامه بدهند .فقط خدا کنه اینطور اقدامات ادامه داشته باشه و صد در صد مردم اونقدر فهم و شعور اون رو دارند که برای کارهای خوبی که در جهت آبادانی و بهتر شدن وضع موجود انجام میشه سپاسگذار و قدردان باشند.
میلاد
feedback
واقعا این مخابرات خوزستان همیشه داره گرون فروشی می کنه همه مخابرات استان ها 1 مگ نامحدود رو بر اساس تعرفه رگولاتوری میدن 40 تومن و مخابرات خوزستان همین سرعت رو با بدترین کیفیت می ده 210 تومن آخه اختلاف تا چقدر همش تایم اوت و پینگ بالا تمام شرکت های خصوصی رو هم زده کلافه کرده و کل مردم
میلاد
feedback
واقعا این مخابرات خوزستان همیشه داره گرون فروشی می کنه همه مخابرات استان ها 1 مگ نامحدود رو بر اساس تعرفه رگولاتوری میدن 40 تومن و مخابرات خوزستان همین سرعت رو با بدترین کیفیت می ده 210 تومن آخه اختلاف تا چقدر همش تایم اوت و پینگ بالا تمام شرکت های خصوصی رو هم زده کلافه کرده و کل مردم
مجتبی
feedback
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای رگولاتوری بودم جای منع کردن فروش اینترنت مخابرات خوزستان دستور می دادم کلا در این شرکت رو ببندن
shahab
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم میلاد گفت که سرویس یک مگ بر اساس تعرفه رگولاتور 40 هزار تومن هست اما تو گیلان تعرفه سرعت یک مگ نا محدود 150000 تومن هست و تعرفه سرویس 2مگ به 400000 می رسه که باید گفت یه اختلاس بزرگ داره صورت می گیره بدون این که کسی جلوش رو بگیره راستی یه چیز دیگه انقدر که این رو گفتم از خودم هم خسته شدم بابا پول یه سرویس یک مگ تو اروپا بین یک تا یکو نیم دلار هست اگه نمی تونین یه همچین سرویسی رو در اختیار کار برای ایرانی قرار بدید حد اقل پولی رو بگیرید که در حد اون سرویسی که میدید باشه نه پول یه سرعت 100مگ اونم با پهنای باند نا محدود رو برای یه سرویس کیلوبایت 1280.
برهان
feedback
اصولا تامین پهنای باند در اکثر استانها بدست مخابرات است فکر میکنم اگه ای وضعیت تغییر نکنه و شرکتهای خصوصی منبع دیگری برای تامین پهنای باند نداشته باشند تا به کاربران سرویس مناسب ارائه دهند در نهایت بخش خصوصی و کابران از این وضعیت متضرر خواهند شد باید راه حل مناسبی برای شکستن انحصار مخابرات بر بسترهای ارتباطی اندیشیده شود شاید ارائه بسترهای مخابراتی به بخش خصوصی توسط زیرساخت با شرایط مناسب بتواند مشکلات را تا حدودی مرتفع نماید البته در بسیاری از موارد مخابرات استانها زیرساخت را مقصر اصلی عدم تامین پهنای باند معرفی میکنند
علي
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادر اون كسي كه مخابرات خوزستان را منع كرد
ميدانيد چقدر ما كاربرن را اذيت ميكرد ما در شهرستان آبادان و در منطقه خوزستان عمدا خطوط وابسته به شركت پارسه را قطع مي كرد تا ما به شركت مخابرات وابسته بشيم اگر راست ميگه اول خطوط تلفن رو درست بكنه كه من هر ماهي دو بار تلفن بنده قطع مي شد و حداق يك هفته طول مي كشيد تا وصل شه خوب كاري كردن ان شاء الله اين خط اينترنت ديگه براي خوزستان وصل نشه ما از مخابرات خوزستان خط اينترنت نمي خواهيم چون پاسخگو نيستند و هيچ وقت در هر زمان در كنار ما نيستند فقط تبليغات دموتون گرم و ان شاءالله خوزستان صد سال خط اينترنت مخابرات ارائه ندهد چون مسئول نداريم
و من يك سال است كه حتي از خط تلفن مخابرات خسته شدم بس اينكه تلفن بنده را قطع مي كنم منم چندين با به وزارت تنظيم و مقرارات راديويي اعلام ركدم كه هر بار يه بهانه جديد
منصور فرحانی
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا دست شما درد نکنه . من از اینکه مخابرات خوزستان از دادن سرویس اینترنت منع شده بی نهایت خوشحالم چون به زور و با قطع کردن تلفن و ایجاد اختلال در خطوط اینترنت از ما می خواستند که قراردادمان را با پارسارسانه آبادان قطع کنیم و از آنها خط بگیریم.
میلاد
feedback
اگر کسی که باعث این افتضاح شدن اینترنت خوزستان شده یک شب تو بازذاشتگاه بگذرونه یا یه اختاریه دادگاه براش بفرستن فکر کنم از ترسش اینترنت خوب می شه چون کلا اینترنت خوزستان دست مخابراته وقتی رگولاتوری میگه از مخابرات اینترنت نگیرید یعنی کلا اینترنت استفاده نکنید چون تمام اینترنت خوزستان دست مخابراته باید ینا رو ترسوند
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه انحصار مخابرات تمام شدنی نیست. به جایه اینکه قبل از شروع به کار مخابرات اقدامات لازم و کنترل های لازم صورت گیرد تا مخابرات با انحصاری که در بخش دیتا , سیم مسی و فضا در اختیاری دارد کلیه شرکت های کوچک و خصوصا ISP ها رو از رده خارج نکند.اجازه فعالیت به این شرکت رو دادند.
تو استان ایلام مخابرات با تمام امکانات به رقابت نا سالم با ISP این استان رو اوایل امسال شروع کرده و بیشتر شرکت های ISP و نمایندگان PAP رو از رده خارج کرده.و در بیشتر شهرستان های این استان در حال حاضر بی رقیب کار می کند.جالب اینجاست که برای اینکه هیچ رقیبی برای خود درست نکننداجازه فعالیت به شرکت های بزرگ رو از سالهای قبل ندادند و یا به صورت محدود آن هم با تعداد حداکثری 50 الی 200 پورت در شهرستان ها و با پهنای باند اینترانت حداکثر 512 کیلو و یا 1 مگ برای بعضی نمایندگان PAP.
جا دارد مسئولین عزیز سازمان تنظیم مقررات یک نیم نگاهی هم به وضعیت شرکت های ISP ,PAP این استان از همه جا محروم داشته باشند.
در استان ایلام دریافت اینترانت به یک رویا برای نمایندگان PAP تبدیل شده.
البته کیفیت اینترنت تحویلی مخابرات به مشترکین که ؟؟؟؟؟
چیزی به عنوان رضایت وجود ندارد مگر برای عده ای از افراد که از سیستم کارتی رضایت داشته اند.
احسان
feedback
خدا رو شكر كه حداقل در قزوين كسي كه از اين به بعد از مخابرات سرويس ميگيره(در آينده) مثل ما سرش كلاه نميزارن و دايل آپ رو بجاي اينترنت پر سرعت بهشون غالب نميكنند.
البته مطمئنا" اگر يك شركت كاملا" خصوصي بود مجبور به پرداخت خسارت به كاربران هم ميشد.
مهرداد
feedback
Iran, Islamic Republic of
یه فکری برا مازندران هم بکنید
روستای اسکی محله آمل
کاش حداقل دیالآپ وصل میشد!!!
میریم مخابرات مرکزی شکایت از مخابرات ناحیمون کنیم بهم زنگ میزنن آخرش میگن مشکل داخلی دارین!!!!!
بابا سیم مستقیم از دروازه تا رایانه! کشیدم!
شما یه راه حل بدین
الانم داره از موبایل استفاده میکنم
اینجو که بقیه میگن فک کنم باصرفتره البته فقط جمعه ها!!!!!!!!
gholamreza
feedback
خوزستان که هنوز داره میفروشه سرعتش اینقدر پایینه که گوگل هم بزور باز میشه
رسیگی بشه لطفا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام