۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۹

بورس در انتظار فیس‌بوک ۱۰۰ میلیارد دلاری

ايتنا - این شرکت پیش‌بینی کرده است تا چندی دیگر کاربرانش به مرز یک میلیارد نفر خواهند رسید.



شرکت فیس‌ بوک، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان برای اولین عرضه عمومی سهام خود در سه ماهه دوم سال آینده میلادی برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم برآورد‌ها نشان می‌دهد که ارزش عرضه عمومی اولیه سهام این شرکت تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

با احتساب چنین افزایشی هم اکنون ارزش سهام بزرگ‌ترین وب سایت شبکه اجتماعی جهان بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
این مبلغ دو برابر ارزش سهام این شرکت در اوایل سال جاری است.

به گزارش واشنگتن پست بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان هم اکنون مشغول برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی اولیه سهام خود در دوره زمانی بین آوریل تا ژوئن ۲۰۱۲ است، اما به صورت رسمی در این باره اطلاع‌رسانی نکرده است.

فیس بوک که هم اکنون در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد، تلاش خود را بیشتر متوجه فناوری‌های همراه کرده است و می‌کوشد از مزایای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی بیشتر بهره گیرد.

این شرکت پیش‌بینی کرده است تا چندی دیگر کاربرانش به مرز یک میلیارد نفر خواهند رسید و بیشتر كاربران از ابزارها و دستگاه‌های همراه برای استفاده از فیس بوک استفاده خواهند کرد.

ارزش ده میلیارد دلاری عرضه اولیه سهام فیس بوک را قادر خواهد ساخت بیش از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری سرمایه جذب کند.
به همین خاطر پیش‌بینی‌ها حاکی از این است در صورت واگذاری سهام فیس بوک در بورس بین سرمایه‌داران و خریداران رقابت سختی درگیرد.

بنا بر اعلام فیس بوک چنانچه عرضه سهام تا آوریل سال آینده انجام نشود، مجامع قانونگذاری آمریکا از این شرکت خواهند خواست گزارش عملکرد مالی خود منتشر کند.
فیس‌بوک تا آن زمان فرصت دارد با افزایش کاربران خود بازار فروش سهامش را گرم‌تر کند.

برآورد‌ها حاکی از این است که ارزش سهام بزرگ‌ترین رقیب فیس بوک در عرصه تبلیغات اینترنتی یعنی گوگل هم اکنون به ۱۹۰.۴ میلیارد دلار رسیده است.
کد مطلب: 20344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام