۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۰
مخابرات بر بستر G.PON اینترنت پرسرعت می دهد

پروژه اتصال منازل به فیبر در مخابرات کلید خورد

ایتنا - اجرای این برنامه چند فاز دارد که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار پورت دسترسی آن تا پایان سال در دو مرکز مخابراتی نصب خواهد شد.


پروژه اتصال منازل به فیبر نوری با استفاده از فناوری G.PON بر بستر فیبر در شرکت مخابرات استان تهران کلید خورد.

به گزارش ایتنا به نقل از عصر ارتباط، این شرکت برای اجرای این پروژه یک میلیون پورت تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده که تا پایان سال حدود ۲۰۰ هزار پورت آن در مراکز مخابراتی مناطق ۲ و ۸ مخابرات استان تهران نصب و واگذار خواهد شد.

سمیع‌الله صادقی معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران با اعلام این خبر گفت: «مقداری از تجهیزات خریداری‌شده در سال جاری و بخش دیگر آن سال آینده در مراکزی که مشتریان تجاری داشته و از پتانسیل مناسبی برخوردارند، عرضه خواهد شد.»

او ویژگی این فناوری را عدم محدودیت واگذاری پهنای باند برای دسترسی به اینترنت پرسرعت عنوان کرد و افزود: «متقاضیان امکان دسترسی به پهنای باند تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت و امکان عرضه آن روی این فناوری ممکن است.»

نصب و راه‌اندازی تجهیزات G.PON در شرکت مخابرات استان تهران همان پروژه اتصال منازل به فیبر نوری در شرکت مخابرات است که شرکت مخابرات استان تهران از سوی شرکت مخابرات ایران ماموریت دارد هر چه سریع‌تر آن را برای متقاضیان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر در استان تهران اجرا کند که در قسمت دسترسی آن از فیبرهای نوری مبتنی بر فناوری G.PON بهره می‌برد.

در حالی که پس از طرح اجرای پروژه اتصال منازل به فیبر نوری از سوی اپراتوری موسوم به اپراتور چهارم و با نام تجاری ایرانیان‌نت، شرکت مخابرات ایران با برخورداری از ۸۵ هزار کیلومتر فیبر نوری مدعی شماره یک اجرای این طرح بود، شرکت مخابرات استان تهران را مامور کرد تا پیش از نهایی شدن تکلیف این اپراتور که به صورت انحصاری شبکه دسترسی به فیبر نوری را فراهم خواهد کرد، نسبت به اجرا و توسعه این طرح اقدام کند تا در زمان آغاز به کار آن به عنوان یک رقیب در برابر این شرکت خصوصی قدعلم کند.

صادقی درباره اجرای این پروژه گفت: «اجرای این برنامه چند فاز دارد که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار پورت دسترسی آن تا پایان سال در دو مرکز مخابراتی نصب خواهد شد.»

G.PONیک تکنولوژی جدید مبتنی بر فیبر است که مخابرات به تازگی این فناوری را خریداری کرده است و می‌تواند تا خانه مشترک، خیابان‌ها یا ساختمان‌ها کشیده شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران گفت: «در اجرای این پروژه سعی می‌کنیم ابتدا فاصله مشترک تا مرکز را کم کرده و به زیر ۸۰۰ متر برسانیم. در بعضی جاها نیز این فاصله را به صفر می‌رسانیم تا در گام بعدی همه شبکه دسترسی را به فیبر تبدیل کنیم.»

او افزود: «اگر از مرکز تا مبداء دو کیلومتر فاصله باشد، در مرحله اول یک کیلومتر از مسیر را فیبر می‌کشیم و در مرحله بعد آن را کامل می‌کنیم. در همین حال در حال حاضر برخی نقاط را به صورت یکسره فیبر می‌کشیم، به طوری که در ساختمان‌های بزرگ تجهیزاتی را قرار می‌دهیم تا به طور مستقیم به آنجا فیبر ببریم.»

شرکت مخابرات استان تهران برای اجرای این پروژه نیز همچون دیگر پروژه‌ها مناطق ۲ و ۸ مخابراتی را هدف قرار گرفته است که بیشترین مشترکان تجاری در آنجا قرار دارند و نسبت به تهیه پهنای باند دسترسی با سرعت بالا اقدام می‌کنند.

اجرای این پروژه از سوی شرکت مخابرات استان تهران در حالی است که تاکنون موفق شده است ۱۵۰ هزار مشترک فعال اینترنت پرسرعت مبتنی بر کابل مسی یعنی ADSLدر تهران و کرج جذب کند.

این شرکت در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت منصوبه دارد که از این تعداد ۱۵۰ هزار پورت در حال کار است و قصد دارد تا پایان امسال آن را به ۵۰۰ هزار پورت منصوبه افزایش دهد.

در این میان از برنامه مخابرات استان تهران برای نصب ۶۰۰ هزار پورت دیگر اینترنت پرسرعت ۲۰۰ هزار پورت نصب شده و ۲۰۰ هزار پورت نیز تا پایان انسال نصب می‌شود.

صادقی گفت شرکت مخابرات استان تهران در حال حاضر ADSL خود را در همه مراکز به‌روز واگذار می‌کند و هیچ متقاضی‌ای در صف انتظار نیست و در بازه زمانی یک ساعت پورت متقاضیان واگذار می‌شود.
کد مطلب: 20264
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ایران فقط تهران نیست
امیر رجائی زاده
feedback
Germany
تا به دست ما برسه فیبر نوری از رده خارج شده.

چرا فقط تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا فرض کنیم این 100 مگابیت اومد. باهاش باید چی ببینیم ؟ سایت داخل ایران مثل رجانیوز و تابناک ؟!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام