۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۲۹
مدیر سیستم های پیام دهی شرکت مگفا:

استقبال گسترده از تلکام حاکی از بازار آماده پیشرفت مخابرات ایران است

ایتنا - سرویس‌های پیام‌دهی مگفا شامل پکیج‌های تحت وب، راه حل‌های حرفه‌ای و برنامه‌های قابل نصب بر روی موبایل است.


مدیر سیستم های پیام دهی مرکز گسترش فناوری اطلاعات گفت: استقبال گسترده متخصصان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مخابرات و اطلاع‌رسانی با وجود برگزاری آن در ایام تعطیلات حاکی از بازار آماده پیشرفت مخابرات ایران است.

وی در گفت‌وگو با ایتنا همزمانی نمایشگاه تلکام با ایام تعطیلات و دوربودن غرفه این شرکت از بخش‌های اصلی نمایشگاه را از مشکلات «سیستم های ارتباطی مگفا» دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود استقبال از غرفه «سیستم های ارتباطی مگفا» خوب بود.

پرهام منوچهری افزود: برگزاری نمایشگاه تلکام فرصتی بود تا مشتریان بالفعل و بالقوه «سیستم‌های ارتباطی مگفا» از نزدیک با فعالیت این شرکت آشنا شوند و زمینه همکاری مناسبی را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: واحد سیستم‌های ارتباطی عنوان یکی از واحدهای مرکز گسترش فناوری اطلاعات(مگفا) با زمینه فعالیت پیام کوتاه است.
منوچهری خاطرنشان کرد: این بخش دارای لینک مستقیم به اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول، تالیا و ایرانسل و دیگر اپراتورها است.

مدیر سیستم‌های ارتباطی مگفا در خصوص علت حضور این بخش از شرکت مگفا در نمایشگاه تلکام گفت: تلکام نمایشگاه تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این نمایشگاه مرتبط با تخصص این بخش از شرکت مگفاست و زمینه کسب و کار مناسبی را برای این شرکت ایجاد می‌شود.

منوچهری در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه فعالیت «سیستم‌های پیام دهی مگفا» گفت: سرویس‌های پیام‌دهی مگفا شامل پکیج‌های تحت وب، راه حل‌های حرفه‌ای و برنامه‌های قابل نصب بر روی موبایل(Mobile Application ) است.

وی توضیح داد: پکیج های تحت وب امکان ارسال اطلاعات ا طریق پیام کوتاه به فرد یا گروهی از اشخاص را امکان پذیر می کند و این امکان وجود دارد که متن پیام و گروه دریافت کنندگان از قبل در سیستم تعیین می شود و از سوی دیگر امکان انتخاب دریافت کنندگان پیام از طریق افراد از قبل ثبت شده توسط کاربر در گروه های مختلف سیستم فراهم آورده شده است.
منوچهری خدماتی از جمله:
SMPP API - (SOAP) Web service API - HTTP/HTTPS API - Data Base API - SMS Scripts را از زیرگروه های خدمات «راه حل‌های حرفه‌ای» دانست و گفت: سرویس SMPP API  ویژه مشتریانی است که نیاز به اتصال دایم و ارسال سریع پیام در حجم هی بالا دارند و نیز سرویس SOAP) Web service API ) برای مشتریان امکان اتصال از طریق پروتکل SOAP  و از هر دو روش HTTP و  HTTPS را مهیا می‌کند که در آن کاربران امکان ارسال پیامک فارسی، پیامک طولانی و خبری را نیز دارند و همچنین می‌توانند وضعیت پیام‌های ارسالی خود را از طریق روش‌های موجود دریافت کنند.

مدیر سیستم‌های پیام دهی مگفا همچنین در خصوص سرویسHTTP/HTTPS API  توضیح داد: این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های اتصال به سیستم پیام‌دهی مگفا است که در آن امکان ارسال پیامک فارسی و طولانی وجود دارد و بیشتر برای سرویس‌هایی که به ازای هر پیامک دریافتی یک پیامک به عنوان پاسخ ارسال می‌شود کاربرد دارد.
وی درباره Data Base API  در این روش با به اشتراک گذاشتن یک بانک اطلاعاتی میان نرم‌افزارمشتری و سیستم پیام دهی مگفا امکان ارسال و دریافت پیامک مهیا می‌شود.

منوچهری در بخش دیگری از سخنان خود در باره قابلیت‌های سرویس «برنامه‌های قابل نصب بر روی موبایل» (Mobile Application) گفت: این برنامه‌ها قابل اجرا بر روی تمام سیستم‌های مطرح موبایل از جمله اندروید، سیمبیان و آی.او.اس را دارد و به زبان‌های مختلف حتی در گوشی‌هایی که امکان نمایش همه زبان را ندارند نمایش داده می‌شوند.

وی همچنین کارایی و سرعت سامانه پیام دهی مگفا را یکی از مشخصه‌های مهم این سامانه دانست و گفت: این سیستم‌ها قابلیت پردازش بیش از هزار پیام ورودی و خروجی در ثانیه را دارند و در پنج سال گذشته ۴ میلیارد پیام ارسال و ۸ میلیارد پیام دریافت کرده است.
 
کد مطلب: 20225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام