۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۶

تخلف بی‌سابقه فیس‌بوک این‌بار در ایرلند

ایتنا - راه اندازی نمایه‌های شخصی قلابی برای کاربرانی که عضو فیس‌بوک نیستند، باعث شده یک بار دیگر نام این سایت نه چندان خوش نام بر سر زبان‌ها بیفتد.
تخلف بی‌سابقه فیس‌بوک این‌بار در ایرلند




به گزارش ایتنا به نقل از فارس، مدیران فیس‌بوک در کشور ایرلند دست به تخلف بی سابقه ای زده‌اند و با راه اندازی پروفایل یا نمایه های قلابی برای کاربران مختلف حریم شخصی مردم را نقض کرده‌اند.

بر اساس بررسی‌های کمیسیونر حفاظت از اطلاعات در ایرلند در برخی موارد اطلاعات اضافی بدون اطلاع کاربران به نمایه آن‌ها اضافه شده و گاهی هم برای افرادی که هرگز در این سایت ثبت نام نکرده‌اند نمایه درست شده و برای این کار از اطلاعاتی که دیگر افراد در مورد آن‌ها منتشر کرده‌اند، استفاده شده است.

این اطلاعات، نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، اطلاعات کاری و در برخی موارد جهت گیری سیاسی، اعتقادات مذهبی و ... را هم در مورد افراد شامل می‌شود.

به نظر می‌رسد مدیران فیس‌بوک از ضعف قوانین مربوط به حفاظت از حریم شخصی در ایرلند سوءاستفاده کرده و تلاش کرده‌اند از این طریق اطلاعات مورد نظرشان را جمع آوری کنند.

انتظار می‌رود فیس‌بوک به علت این تخلف مجبور به پاسخ گویی در دادگاه شود.

پیش از این مکس شرمیس دانشجوی اتریشی ۲۴ ساله رشته حقوق در کالیفرنیا به علت مشابهی از فیس‌بوک شکایت کرده بود و به علت اینکه ۱۲۰۰ صفحه اطلاعات پاک شده‌اش کماکان در فیس‌بوک در دسترس است خواستار دریافت غرامت شد و ۱۳۷ هزار دلار غرامت هم دریافت کرد.
کد مطلب: 20055
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام