۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶
افزایش هزینه مکالمات داخل شهری

یکسان‌سازی کدهای شهرهای استان تهران

ایتنا - طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی و ۸ رقمی شدن خطوط تلفن ثابت شهرستان‌های استان تهران که به دلیل عدم تأمین اعتبار متوقف شده بود باز دیگر و با موافقت دولت برای تعدیل تعرفه‌های مخابراتی در دستور کار قرار گرفت.
یکسان‌سازی کدهای شهرهای استان تهران



به گزارش ایتنا به نقل از مهر، هم کدی تلفن ثابت شهرستان‌های استان تهران و ۸ رقمی شدن تمامی خطوط تلفنی دراین استان قرار بود در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و همزمان با هفته ارتباطات اجرایی شود اما یک روز قبل از انجام آن مسئولان مخابرات از توقف این پروژه به دستور حاکمیت خبر دادند که دلیل آن نیز عدم تأمین اعتبار از سوی دولت و برخی ناهماهنگی‌ها عنوان شد.
تا پیش از این قرار بود دولت هزینه‌های ناشی از حذف کدهای بین شهری استان تهران را جبران می‌کند اما مدیران مخابرات عنوان کرده‌اند که اجرای این طرح تا موافقت معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری برای تأمین اعتبار به تعویق افتاده است.

با گذشت نزدیک به ۵ ماه از تأخیر در اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی، شواهد نشان می‌دهد که انجام این طرح بار دبگر در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

کدهای مخابراتی تهران به زودی یکسان می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام ازسرگیری طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد که شهرستان‌های این استان به زودی و با موافقت دولت برای تأمین اعتبار این طرح، هم کد می‌شوند.

رضا تقی‌پور با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی بودن شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هم کدی شهرستان‌های استان تهران باعث کاهش درآمد شرکت مخابرات ایران می‌شود لذا به دنبال راهکاری بودیم تا ضرری متوجه مخابرات نشود و این کاهش درآمد به طرقی دیگر جبران شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس یا باید دولت این کاهش درآمد را جبران می‌کرد یا از راه دیگری نسبت به پرداخت مبالغی بر جلوگیری از این زیان اقدام می‌کرد گفت: با توجه به جلسات متعدد، روش اول مورد پذیرش دولت واقع نشد لذا راه دیگری پیشنهاد شد که بر اساس آن تعرفه مکالمات تلفنی بین شهرستان‌های استان به صورتی تعدیل شود که سرجمع درآمد تغییری نکند.

موافقت دولت با افزایش تعرفه مکالمات داخل شهری

تقی‌پور با تاکید براینکه طرح هم کد کردن شهرستان‌های استان تهران به علت مشخص نبودن روش تامین هزینه‌ها و جبران کاهش درآمد شرکت مخابرات ایران به تأخیر افتاده بود اضافه کرد: با موافقت دولت با تعدیل تعرفه‌ها این طرح به زودی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با این تعدیل تعرفه مکالمات بین شهری در استان تهران کاهش و تعرفه داخل شهری افزایش می‌یابد به نحوی که یکدیگر را همپوشانی کنند.

پیش از این نیز یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد افزایش ۱۶ تا ۱۷ درصدی تعرفه مکالمات با اجرای طرح «هم کدی» خبر داده و گفـته بود: در اجرای این طرح باید آنچه که از محل «کد» به عنوان درآمد مخابرات محاسبه می‌شد پرداخت شود که این امر افزایش تعرفه مکالمات را حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد به دنبال خواهد داشت.

در راستای هم کدی شهرستان‌های استان تهران کد ۷۹۵ هزار شماره تلفن ثابت به کد ۰۲۱ تهران تغییر می‌یابد و پس از اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در دیگر استان‌های کشور انجام خواهد شد.
کد مطلب: 19992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام