۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
وزير ارتباطات ادعا كرد

اینترنت فعلی اومانیستی و لیبرالیستی است

ايتنا - تقي‌پور: این اینترنت برای جوامع خطرناک است و نیاز به بازتعریف دارد در این راستا طرح اینترنت پاک ارائه شده است.
اینترنت فعلی اومانیستی و لیبرالیستی است


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ایده اولیه «اینترنت پاک» چند ماهی است که مطرح شده و اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد گفت: اینترنت پاک مراقب خواهد بود تا تنها محتوای مفید و پاک در فضای اینترنت توسعه پیدا کند.

به گزارش ایتنا از مهر، رضا تقی پور در نشست سالانه بین‌المللی روز «رایانه پاک» که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها اظهار داشت: امروزه نظریه‌ای بر دنیا حاکم است که از آن به «زندگی دوم» تعبیر می‌شود و به این معنا است که افراد امروزه بر روی شبکه‌ها و فضای سایبر زندگی می‌کنند اما این نوع زندگی انسان را در اسارات مدرن حبس کرده و برای رهایی از آن باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف به نقش فناوری در حکومت کشورها و انقلاب‌های رنگی و اقتصاد کشورهایی مانند کره، چین و مالزی اشاره کرد و گفت: امروزه فناوری اطلاعات در تشکیل شبکه‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر نمود پیدا کرده به نحوی که به عنوان ابزاری در اختیار مکاتب اومانیستی و لیبرالیسمی قرار گرفته است.

اینترنتی که وجود دارد بر مبنا و اساس تئوری‌های اومانیستی و لیبرالیستی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون اینترنتی که وجود دارد بر مبنا و اساس تئوری‌های اومانیستی و لیبرالیستی پایه‌گذاری شده خاطرنشان کرد: این اینترنت برای جوامع خطرناک است و نیاز به بازتعریف دارد در این راستا طرح اینترنت پاک ارائه شده است.

تقی پور با تاکید براینکه هم اکنون بسیاری از کاربردهای اولیه اینترنت با اینترنت فعلی توسعه یافته در تعارض است تصریح کرد: به همین دلیل توسعه اینترنت پاک باید در دستور کار قرار گیرد.

تعریف از اینترنت پاک تنها محتوای اسلامی آن نیست بلکه محتوای انسانی نیز مطرح است
وی با بیان اینکه برخلاف آنچه تصور می‌شود کشور ما در تولید محتوای دیجیتال خالی از ذهن و بدون دستاورد نیست گفت: تعریف ما از اینترنت پاک تنها محتوای اسلامی آن نیست بلکه محتوای انسانی نیز در این طرح مطرح است.

اینترنت غربی‌ها ابزاری است آسیب‌زا و خطرناک
این مقام مسئول اظهار داشت: غربی‌ها ابزاری ساخته‌اند که می‌دانند آسیب‌زا و خطرناک است و به همین دلیل خودشان امروزه با نگرانی‌هایی در این زمینه مواجه هستند. چرا که شکی نیست که تا چند سال دیگر آسیب‌های اینترنت برای خانواده‌ها و کودکان و جامعه بشریت نمود بیشتری پیدا می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مطرح شدن ایده اینترنت پاک تاکید کرد: فضای اینترنت باید از این آسیب‌ها تهی شده و سبب شکوفایی و بالندگی استعدادهای انسانی شود.

اینترنت پاک را به جامعه جهانی ارائه می‌کنیم
تقی پور با بیان اینکه اینترنت نوعی ابزار اقتصادی است اما در شرایط موجود برای کسب و کارهای کثیف از آن استفاده می‌شود یادآور شد: با تحقق شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌هایی که در حال آماده شدن است می‌توان اینترنت پاک را به جامعه جهانی ارائه کرد.

وی در مورد جزئیات اینترنت پاک نیز گفت: آنچه که امروزه در اینترنت در حال وقوع است جزء ماهیت اصلی آن نیست به همین دلیل یکی از برنامه‌های اصلی اینترنت پاک آن است که پایه اولیه این شبکه باید فارغ از کسب و کارهای کثیف باشد. علاوه براین اینترنت فعلی جدا از آسیب‌هایی که به کیان خانواده وارد می‌کند باعث خدشه‌دار شدن حریم شخصی افراد می شود که در این راستا بحث امنیت و دفاع از حریم شخصی افراد در شبکه اینترنت پاک دیده شده است. به تعبیری اینترنت پاک مراقبت خواهد کرد که تنها محتوای مفید و پاک در فضای اینترنت توسعه پیدا کند.


کد مطلب: 19985
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاش این آقایان آنچه واقعاً از اینترنت پاک مدنظرشان است را با صراحت و بدون پیچیدن آن در لفافه اعلام میکردند : اینترنتی که فقط در آن مطالب و نظرات موافق نظرات خودشان وجود داشته باشد. بدون امکان حضور هیچ صدای متفاوتی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام