۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۲

IPTV در راه است

ايتنا - حوزه فنی سازمان صدا و سیما تمام جنبه‌های مختلف تحولات فناوری را رصد و تحقیق و تحلیل و سعی می‌کند خود را همپای تحولات دنیا جلو ببرد و در این نمایشگاه هم با چند نوآوری شرکت کرده است.


معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما گفت: با پایان یافتن آزمایش میدانی ایجاد شبکه کابلی پیشرفته در تهران بزودی شبکه کابلی( IPTV ) به مردم تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایتنا از واحد مرکزی خبر، علی عسکری در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری دیجیتال افزود: در چهار پنج سال گذشته روی این فناوری کار کردیم و اخیرا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که خوشبختانه با همکاری مشترک مخابرات ایران ازمایش میدانی آن را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز، عصر ارتباطات و رسانه است و رقابت سنگینی بین رسانه‌ها جریان دارد و فناوری دیجیتال رسانه‌های جهان را متحول کرده است گفت: حوزه فنی سازمان صدا و سیما تمام جنبه‌های مختلف تحولات فناوری را رصد و تحقیق و تحلیل و سعی می‌کند خود را همپای تحولات دنیا جلو ببرد و در این نمایشگاه هم با چند نوآوری شرکت کرده است.

عسکری افزود: چند پلت فرم اساسی درجهان وجود دارد، یکی پلت فرم تلویزیون زمینی است که از سال گذشته انتشار این شیوه را آغاز کرده‌ایم و بیستمین مرکز استان چند روز پیش افتتاح شد و بیش از ۳۳ میلیون نفر از هموطنان می‌توانند از آن استفاده کنند، این تکنولوژی است که در سال گذشته به عنوان یک نوآوری به طور نمونه در این نمایشگاه مطرح شده بود اما امسال شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: یکی دیگر از فناوری‌ها موضوع انتشار از طریق ماهواره است که به علت ممنوعیت ماهواره درحال حاضر انتشار برای مردم را نداریم اما در بالاترین سطوح ما بر تکنولوژی و فناوری دیجیتال ماهواره‌ای تسلط داریم و از آن در سیگنال رسانه‌ای خود استفاده می‌کنیم و شاید بیشترین حجم استعداد ملی ما در زمینه ماهواره‌ها در صدا و سیما امروز وجود دارد و ما داریم از آن استفاده و با بیش از ۱۲ شبکه و ساختار ماهواره‌ای جهان همکاری می‌کنیم.

عسکری افزود: همه شبکه‌های رادیویی در تهران که حدود ۲۰ شبکه هستند از آنالوگ به دیجیتال کوچ کرده‌اند.

وی گفت: معاونت صداي رسانه ملی یکی از پیشرفته‌ترین و وسیع‌ترین ساختارهای رادیویی جهان را داراست و تمام آن به دیجیتال تبدیل شده و حتی آرشیو دیجیتال آن هم راه‌اندازی شده است و علاوه بر آن پخش رادیوها در ۳۰ استان و شبکه‌های رادیویی برون مرزی از آنالوگ به دیجیتال تغییر یافته است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداو سیما افزود: در زمینه ایجاد شبکه‌های رادیو تلویزیون روی اینترنت هم اقداماتی شده که هم ایران صدا را داریم که یک وب‌کست و در واقع رادیو بر بستر اینترنت است و همچنین شبکه‌هایی مانند لبیک و قدس در اینترنت داریم.
 
کد مطلب: 19969
نام شما
آدرس ايميل شما


حامد
feedback
بله؟ به مردم تقديم خواهد شد؟