۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
وعده جديد وزير ارتباطات

شبكه اپراتور سوم تهران و كرج تا چند هفته ديگر

ايتنا - تقي‌پور: اين اپراتور تاكنون چهار ماه تاخير داشته كه در اين مورد برابر شرايط و مقررات قيد شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.
اپراتور سوم، دست كم چهار ماه تاخير داشته است
اپراتور سوم، دست كم چهار ماه تاخير داشته است


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه‌اندازي شبكه اپراتور سوم تلفن همراه تهران و كرج طي چند هفته ديگر خبر داد و گفت: اين شبكه هر چند به كندي ولي در حال تكميل شدن است.


به گزارش ایتنا از ايرنا، رضا تقي‌پور در حاشيه همايش «چشم‌انداز فناوري فضايي كشور» در جمع خبرنگاران افزود: مجريان شبكه قول داده‌اند كه طي چند هفته ديگر شبكه تهران-كرج راه‌اندازي شود.

وي با اشاره به اينكه شبكه اپراتور سوم مدتي است به صورت آزمايشي فعاليت مي‌كند، اظهارداشت: اما براي ارائه سرويس عمومي، شبكه بايد داراي سطح كيفي مورد قبول وزارت ارتباطات باشد.

تقي‌پور در مورد تاخير در راه‌اندازي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اين اپراتور تاكنون چهار ماه تاخير داشته كه در اين مورد برابر شرايط و مقررات قيد شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وي درباره تعداد آنتن‌هاي تلفن همراه (BTS ها)نصب شده توسط مجريان شبكه اپراتور سوم گفت: تاكنون بيش از ۴۰۰ آنتن نصب و بسياري از آنها راه‌اندازي شده كه تك تك اين آنتن‌ها بايد گواهي لازم را دريافت كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در باره محدوديت‌هاي بين‌المللي ايجاد شده و تاخير در واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در كشور گفت: تا حدودي اين محدوديت‌ها روي فعاليت اپراتور سوم تاثير داشته است.

تقي پور در مورد فناوري فضايي در ايران گفت: دانشمندان فضايي ايران، از دانش بالاي علمي و فني برخوردارند و آمار مقالات منتشر شده توسط دانشمندان و دانشجويان ايراني در دنيا رو به افزايش بوده است.
وي افزود: ايجاد رشته هوافضا در دانشگاه‌هاي كشور و نيز پژوهشگاه فناوري فضايي حاكي از افق گسترده پيش روي اين صنعت است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره پرتاب ماهواره نويد طراحي شده توسط دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: در ادامه فعاليت‌هاي قبلي ماهواره نويد يك تجربه جديد از نظر وزن، مدار، سيستم كنترل و يك ماهواره تصويربرداري است.

تقي پور گفت: هر كدام از اين پروژه‌ها دربخشي از علم و فناوري جايگاه جديدتري را براي ما تعريف مي‌كند و اميد است با تجميع اين تجارب در ماهواره‌هاي بعدي بتوانيم محصولات دقيق‌تر و در مدارات بلندتر و با كاربردهاي وسيع‌تر را دنبال كنيم.

تقي پور در باره ماهواره ظفر نيز اظهار داشت: ماهواره ظفر از نظر سيستم كنترلي، دقت تصويربرداري، طيف نوري براي تصويربرداري از ديگر ماهواره‌هاي داخلي دقيق‌تر و كامل‌تر است و مي‌توان گفت كه اين ماهواره داراي كلاس پيشرفته‌تري نسبت به ديگر ماهواره‌هاي ساخته شده در كشور است.
 
کد مطلب: 19920
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام پس این سیم کارت های نسل سوم کی به بازار میآیند صبرمون تموم شد .همه کشور ها در حال ارتقای شبکه و نسل سیم کارت های خود هستند و قرار است تا سال 2020 سیم کارت های نسل چهارم 4G وبعد از مدتی 5G را وارد بازار کنند که از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است .در حالی که در ایران هنوز سیم کارت نسل سوم( 3G ) نیامده و وارد بازار نشده !ایران نسبت به بقیه کشورها در پیشرفته شدن تکنولوژی خیلی خیلی عقب هستش و وقتی کشوری یک فناوری را تولید میکند ایران تقریبا 10 سال دیگه اون وسیله رو تولید میکنند این همه دانشمند و مهندس و دکتر پس تو ایران چکار دارن میکنند؟؟!!!!
روح شاد
feedback
این همه وعده می دهند، خودشون خسته نمی شوند؟!!
خدا قوت داره بابا!