۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۷
آغاز گمانه‌زنی متخصصان؛

«جابز» بعدی کیست

ایتنا - با درگذشت استیو جابز یکی از خلاق‌ترین مدیران دنیای فناوری گمانه زنی در مورد فردی که در سال‌ها و دهه‌های آینده از قدرت مدیریت و خلاقیت وی بهره‌مند خواهد بود، افزایش یافته است.
«جابز» بعدی کیست


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، رسانه‌ها و صاحب نظران مختلف در این زمینه به افراد و مدیران مختلفی اشاره کرده و هر یک حدس و گمان‌های خاصی را مطرح می‌کنند. در کنار چهره‌های شناخته شده‌ای مثل مدیران شرکت‌های گوگل، دل، اوراکل و... برخی از مهم‌ترین اشخاصی که نامشان در این گمانه زنی‌ها شنیده می‌شود به شرح زیر هستند.

۱- مارک پینکاس: مارک پینکاس (Mark Pincus) بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت نوپای Zyngaاست. وی فردی است که با عرضه برخی برنامه‌ها و بازی‌های کوچک ولی جالب و تأثیرگذار در دنیای فناوری برای خود اسم و رسمی به هم زده است. یکی از مشهورترین بازی‌های طراحی شده توسط این شرکت فارم ویل نام دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۳۲ میلیون نفر در سراسر جهان به طور منظم بازی‌های طراحی شده توسط این شرکت را اجرا می‌کنند. ارزش این شرکت که تنها ۵ سال از تاسیس آن می‌گذرد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. مؤسس این شرکت فردی دانسته شده که همیشه لبخندی ملایم بر لب دارد و ایده‌های درخشان و کاریزمای شخصیتیش جالب توجه است.

۲- کاترینا فیک: کاترینا فیک (Caterina Fake) از جمله افرادی است که تاریخچه طولانی و جالب توجهی از اجرای طرح‌های خلاقانه و ابتکاری دارد. در واقع وی در این زمینه در دره سیلیکون ولی اسم و رسمی به هم زده است. وی در سال ۲۰۰۴ به راه اندازی سایت فلیکر کمک کرد. این سرویس وب ۲ که به اشتراک گذاری عکس را ممکن می‌کرد بعدها بارها و بارها مورد تقلید قرار گرفت. وی ایده برچسب زدن بر روی عکس‌ها برای تسهیل یافتن آن‌ها را هم ابداع کرد. وی در سال ۲۰۰۵ فلیکر را به یاهو فروخت. آخرین طرح این زن خلاق Hunch. com بوده که گامی رو به جلو محسوب می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا اولویت‌هایشان را به اشتراک بگذارند و انواع کتاب و فیلم و یا هر چیز جالبی در وب را به هم توصیه کنند.

۳- جان رابن اشتاین: جان رابن اشتیان (Jon Rubenstein) که تنها یک سال بعد از استیو جابز در سال ۱۹۵۶ متولد شد، تا سال ۲۰۰۶ در شرکت اپل مشغول به کار بود. در آن زمان شایع شده بود که قرار است وی جایگزین استیو جابز شود. رابن اشتاین در طراحی مدل اولیه iPod نقش داشت، اما در ‌نهایت از اپل رفت و به شرکت پالم پیوست. وی که به تازگی به شرکت HP پیوسته نشانه‌های قابل توجهی از خلاقیت را از خود بروز داده است.

۴- مریسا میر: مریسا میر (Marissa Meyer) که از سوی مجله فوچون یکی از ۵۰ زن قدرتمند دنیای تجارت و کسب و کار معرفی شده، آینده درخشانی در حوزه فناوری خواهد داشت. وی که هم اکنون یکی از معاونان برجسته شرکت گوگل است، در طراحی رابط کاربری گوگل و جیمیل و برخی امکانات اولیه آن‌ها نقش اساسی ایفا کرده است. وی خوش صحبت است و با توجه به شخصیت قدرتمندی که دارد به راحتی مطبوعات و رسانه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۵- دین کامن: Dean Kamen یکی از سرمایه گذاران شناخته شده دنیای فناوری است. زمانی که وی بر روی طرحی سرمایه گذاری می‌کند بلافاصله همگان از اهمیت و ارزش آن باخبر می‌شوند. تاسیس موسسه‌ای برای تحقیقات در حوزه جستجوی اینترنتی، همکاری با دانشمندان برای افزایش علاقه کودکان به وب و اینترنت و تلاش برای راه اندازی موتور جستجوهای خلاق تازه از جمله اقدامات وی است.

۶- Tony Hseih: او فردی کم و بیش ناشناخته است که حتی تلفظ نامش نیز آسان نیست، اما وی نویسنده کتابی به نام تحویل شادی یا Delivering Happiness است که از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر است. وی مؤسس سایت Zappos. com نیز هست. این سایت که هم اکنون در کنترل شرکت آمازون است، در زمینه خرید و فروش کفش فعالیت می‌کند. تخصص وی ارائه خدمات پس از فروش برای جلب رضایت مشتریان دنیای فناوری است. ایده‌های ارتباطی وی تا بدان حد برجسته بوده که حتی استیو جابز مرحوم هم از آن‌ها بهره برده است.
کد مطلب: 19913
نام شما
آدرس ايميل شما


روح شاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه خوب بود عکس های کوچکی از این افراد هم می گذاشتید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام