۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۱

گارتنر: شرکت‌ها مشتاق استفاده از سرویس‌های SaaS

ایتنا – اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های حاضر در نظرسنجی گارتنر، نظر مثبتی نسبت به استفاده از سرویس‌های SaaS داشته‌اند.
گارتنر: شرکت‌ها مشتاق استفاده از سرویس‌های SaaS


نرم‌افزار به عنوان یک سرویس (software-as-a-service) که به اختصار SaaSنامیده می‌شود، یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابریاست که امروزه توجه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات را به خود جلب کرده است.

شرکت پژوهشی گارتنر در بررسی‌های اخیر خود به این نتیجه رسیده است که شرکت‌ها برای به‌کارگیری نرم‌افزارهای SaaSاشتیاق فراوانی دارند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از زدنت، گارتنر با استناد به دو پژوهش جداگانه‌ای که هفته پیش انجام داده است، پیش‌بینی می‌کند در سال آینده شرکت‌های فراوانی به سمت استفاده از SaaS روی آورند.

بر پایه این گزارش، ۹۵ درصد شرکت‌ها احتمال می‌دهند در سال آینده از SaaSاستفاده خواهند کرد.

این اطلاعات بر اساس نظرسنجی از ۵۲۵ شرکت در ۹ کشور جهان که در فاصله زمانی ژوئن تا ژوئیه سال جاری صورت گرفته، به دست آمده است.

برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های امنیتی،بانک‌ها، عمده‌فروشان تجاری و مراکز دولتی علاقه بیشتری برای به کارگیری SaaS از خود نشان می‌دهند.

در این تحقیق مشخص شد علاوه بر شرکت‌های بزرگ،کسب و کارهای کوچک نیز بعضاً به استفاده از SaaSشدیداً علاقه‌مندند.

استدلال گارتنر آن است که شرکت‌های کوچک و متوسط، با راه‌اندازی SaaSمی‌توانند از قابلیت‌ها و امکاناتی استفاده کنند که پیش‌تر از آن‌ها محروم بوده‌اند.

گارتنر معتقد است برخی شرکت‌ها سیاست روشنی برای انعقاد قرارداد ارزیابی و خرید SaaS ندارند و همین موضوع بزرگ‌ترین مانع و چالش استفاده از SaaSبه شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، معمولاً گروهی متشکل از مدیران بازرگانی و تیم ITشرکت‌ها، وظیفه خرید سرویس‌های SaaS را بر عهده می‌گیرد.
کد مطلب: 19862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام