۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۳
قائم مقام شوراي عالي اطلاع‌رساني

شوراي راهبري فراقوه‌اي IT تشكيل شود

ايتنا - وجود يك شوراي راهبري فراقوه‌اي، موجب ارتقاي فناوري اطلاعات و پرهيز از موازي‌كاري و هزينه‌هاي تكراري در سطح دستگاه‌هاي مختلف مي شود.


قائم مقام دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني تشكيل يك شوراي راهبري فراقوه‌اي در سطح كلان براي حل مشكلات حوزه فناوري اطلاعات را ضروري عنوان كرد.

به گزارش ایتنا حجت‌الاسلام سعيد سالاريان در گفت‌وگو با ايرنا افزود: وجود يك شوراي راهبري فراقوه‌اي، موجب ارتقاي فناوري اطلاعات و پرهيز از موازي‌كاري و هزينه‌هاي تكراري در سطح دستگاه‌هاي مختلف مي شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر فعاليت‌هاي مربوط به فناوري اطلاعات در سطح قوه مجريه از وحدت رويه برخوردارنيست افزود: اگر شوراي فناوري اطلاعات فراقوه‌اي تشكيل شود، مي‌تواند در سطح كلان بر هر سه قوه و نهادهاي حاكميتي اعمال نظر جدي كند.

پورتال بانك اطلاعات متخصصان تا چند روز ديگر رونمايي مي‌شود
سالاريان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به شروع طرح «بانك اطلاعات متخصصين فناوري اطلاعات» از سال گذشته گفت: در اين بانك اطلاعاتي، اطلاعات شركت‌ها و اشخاص فعال در حوزه فناوري اطلاعات جمع‌آوري و در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: اطلاعات جمع‌آوري شده در كتاب مرجع فناوري اطلاعات در شهريور ماه سال جاري به چاپ رسيده، همچنين نسخه پورتالي اين اطلاعات آماده است و تا چند روز ديگر رونمايي مي‌شود.

طرح تسما ادامه دارد
قائم مقام دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني با اشاره به شروع طرح توليد و ساماندهي محتواي الكترونيكي ايران(تسما ) از سال ۱۳۸۵ ، اظهار داشت: بر اساس اين طرح توليدكنندگان محتوا در فضاي مجازي احصا و توليدات آنها در سايت ويژه‌اي معرفي مي‌شود تا از فعاليت‌هاي تكراري جلوگيري شود.

ارزيابي وبگاه‌هاي دولتي
سالاريان ارزيابي وبگاه‌هاي دولتي را از طرح‌هاي در دست اجراي شوراي عالي اطلاع‌رساني اعلام كرد و گفت: شاخص‌هاي ارزيابي وبگاه‌هاي دولتي تعريف شده و در اين زمينه با معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور توافق شده است.

به گفته وي كارگروهي براي ارزيابي وبگاه‌هاي دولتي تشكيل شده است كه كار تطبيق شاخص‌ها با عملكرد اين وب‌گاه‌ها را انجام مي‌دهد.

شوراي اطلاع‌رساني در نمايشگاه الكامپ شركت مي‌كند
سالاريان بااشاره به اينكه دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني سال گذشته فعالانه در نمايشگاه الكامپ حضور داشت، افزود: درسال جاري براي ايجاد سالن دولت آمادگي داريم.

اطلس عمومي جامع ايران تهيه مي‌شود
سالاريان با اشاره به اينكه پروژه بزرگ اطلس عمومي جامع ايران را شروع كرده‌ايم افزود: كارگروهي براي تهيه اين اطلس تشكيل شده است و اين اطلس حاوي اطلاعات زيادي خواهد بود كه در تمام طرح‌هاي عمراني قابل استفاده است.
 
کد مطلب: 19783
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام