۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۸

هزار قلب بیمار دوباره مهر را جشن می‌گیرند

ایتنا - در حرکتی که از چهار سال پیش آغاز شد تعدادی از این کودکان توانستند از طریق مددکاری بیمارستان‌ها با تأمین هزینه‌هایی که از طرف دفتر شرکت سامسونگ در ایران پرداخت شده بود دوباره به زندگی عادی بازگردند.
هزار قلب بیمار دوباره مهر را جشن می‌گیرند


بوی مهر، بوی پاییز نیست. سرمای اول صبح که برود آفتاب داغ می‌ماند و بچه‌هایی که در حیاط مدرسه از سر و کول هم بالا می‌روند. مهر که می‌آید بوی دوستی‌های بی‌قیمت کودکی را می‌آورد، نامش هنوز مزه شیرین زنگ آخر را می‌دهد.

زنگ اول اما انگشت یکی بالا نرفت، امسال یک نفر حاضر نگفت. حالا به جای نیمکت مدرسه، تخت سرد بیمارستان می‌گوید که پاییز حقیقت دارد.

فصل هزار رنگ که می‌آید خبر از سیاه زمستان هم می‌دهد. روی این تخت کودکی خوابیده که دیگر نفس برای دویدن ندارد.

داستان کوتاه این صورت رنگ‌پریده را سخت می‌توان باور کرد هنوز جای دندان شیری‌اش پر نشده اما بیماری قلبی، کودک و درد و هزینه نمی‌شناسد.

بیماری قلبی در کودکان قابل درمان است و اگر درمان در همان کودکی انجام شود تنها درصد کمی از این کودکان به پایان راه می‌رسند.

در حرکتی که از چهار سال پیش آغاز شد تعدادی از این کودکان توانستند از طریق مددکاری بیمارستان‌ها با تأمین هزینه‌هایی که از طرف دفتر شرکت سامسونگ در ایران پرداخت شده بود دوباره به زندگی عادی بازگردند.

به گزارش ایتنا، سال گذشته این رقم به ۳۰۰ کودک از سراسر ایران رسید و امسال هزارمین کودک هم با حمایت دفتر سامسونگ ایران سلامتی خود را جشن می‌گیرد.

هزار کودک دیگر توانستند مهر را تجربه کنند. هر سال آخرین یکشنبه ماه سپتامبر، جایی همین اواسط مهر، روز جهانی قلب است و هنوز هم کودکان زیادی باید در انتظار بمانند.

بیماری قلبی کودکان علایم آشکاری ندارد، آرام و بی‌صدا است و این کودکان تنها تا پایان دوره دبستان فرصت دارند. بعد از ۱۲ سالگی دیگر وقت زیادی برای بهبودی کامل باقی نمانده است.
کد مطلب: 19782
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام