کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از هک شدن میتسوبیشی

کمک ژاپن به شرکت‌های خصوصی برای مقابله با هکرها

10 مهر 1390 ساعت 13:20

ایتنا – به دنبال هک شدن شرکت میتسوبیشی و با توجه به فشارهای آمریکا، دولت ژاپن قصد دارد امنیت شبکه‌های الکترونیکی را بهبود بخشد.



به دنبال حمله هکرها به شرکت میتسوبیشی، دولت ژاپن به دنبال راه‌های بهبود امنیت شبکه‌های اینترنتی است.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، روزنامه نیکی چاپ ژاپن گفت دولت این کشور قصد دارد از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حملات اخیر اینترنتی که در آن داده‌های حساس شبکه میتسوبیشی مورد دستبرد هکرها قرار گرفت، با شرکت‌های خصوصی هماهنگی و ارتباط نزدیک‌تری برقرار نماید.

میتسوبیشی یکی از شرکت‌های مهم ژاپنی است که تولید موشک و ابزار نظامی بخشی از فعالیت‌های آن به شمار می‌رود.


روزنامه نیکی بدون نام بردن از منبع خود همچنین از قصد دولتمردان ژاپن برای امضای قرارداد بین‌المللی جرایم اینترنتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت میتسوبیشی که همکاری نزدیکی با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ دارد، در ماه سپتامبر از افشای اطلاعات موجود در شبکه‌های الکترونیکی خبر داد و به همین دلیل مقامات دولت آمریکا با اعمال فشار، از ژاپن خواسته‌اند در برابر حملات اینترنتی اقدامات بیشتری به عمل آورد.

بر همین اساس دولت ژاپن به دنبال ایجاد راه‌های تعامل بیشتر با شرکت‌های خصوصی به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه زیرساخت، حمل و نقل، صنایع نظامی و دفاعی، خودروسازی و شرکت‌های فعال در بخش الکترونیک و فناوری اطلاعات است تا از این طریق، اطلاعات و گزارش‌های مربوط به هک‌های اینترنتی بین دست‌اندرکاران به اشتراک گذاشته شود.

روزنامه نیکی خاطرنشان کرده است بلافاصله پس از تصویب این تفاهم‌نامه، دولت و شرکت‌های مربوطه، اطلاعات مربوط به چنین حملاتی را بدون اشاره به شرکت‌های هدف قرار گرفته، در سطح گسترده به اشتراک خواهند گذاشت.

مقامات توکیو همچنین قصد دارند با امضای تفاهم‌نامه جرایم اینترنتی و از طریق ایجاد یک شبکه بین‌المللی، اطلاعات مربوط به حوادث هک، نشت اطلاعات و نقض امنیت سایبر را در اختیار پژوهشگرانی از سراسر دنیا قرار دهند.


کد مطلب: 19777

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19777/کمک-ژاپن-شرکت-های-خصوصی-مقابله-هکرها

ايتنا
  https://www.itna.ir