۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۵

«IPTV» می‌آید

ایتنا - مشاور معاون رسانهٔ مجازی، از راه‌اندازی سیستم دیجیتال «IPTV» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
«IPTV» می‌آید


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، حسن نجفی سولاری گفت: سیستم IPTV در حال برنامه‌ریزی است و از طریق کابل مخابراتی قابل دریافت است.

وی افزود: این سیستم امکانات متعددی ایجاد می‌کند و مخاطبان علاوه بر شبکه‌های سراسری و استانی، می‌توانند به فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی و جدید (ویدئو کلیپ‌ها) دسترسی داشته باشند، بدون اینکه لازم باشد در سطح شهر آن‌ها را تهیه کنند؛ حتی می‌توانند از خدمات اینترنتی این سیستم نیز استفاده کنند.

سولاری در پاسخ به این پرسشکه آیا استفاده از سیستم دیجیتال IPTV فقط از طریق تلویزیون‌هایی که این سیستم دیجیتال را دارا هستند، امکان‌پذیر است؟ گفت: با تلویزیون معمولی هم می‌توان از این سیستم استفاده کرد؛ فقط لازم است در کنار تلویزیون خود دستگاه «set top box» را که از طریق مخابرات تمام خدمات را دریافت می‌کند، نصب کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه مشکلاتی که در سیستم آنالوگ وجود دارد در سیستم دیجیتال تا چه حد کاهش می‌یابد‌؟ عنوان کرد: قطعاً کیفیت در سیستم دیجیتال بهتر می‌شود؛ اگر مردم آنتنی را که نصب می‌کنند، برای فرستنده‌های فعلی آنتن UHF خوبی باشد، همهٔ شبکه‌ها را با کیفیت خوب دریافت می‌کنند.

مشاور معاون رسانهٔ مجازی دربارهٔ پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی که با کیفیت پایین‌تر برای سیستم آنالوگ تولید شدند از سیستم دیجیتال، عنوان کرد: می‌توان این نوع فیلم‌ و سریال‌ها را از کیفیت موجود تلویزیون فعلی، به بالاترین کیفیت ویدئویی HD تبدیل کرد.

وی حسن سیستم دیجیتال IPTV را افزایش کیفیت، حتی در خصوص فیلم‌ها و سریال‌ها دانست و با اشاره به انواع سیستم دیجیتال که شامل زمینی، اینترنتی، IPTV است، اظهار کرد: فرستنده‌های دیجیتال فعلا در مراکز استان‌ها نصب می‌شود و مردم باید از طریق« set top box» خدمات را دریافت کنند، اما نوع IPTV‌ باید مقدماتی را از جهت محتوا و مخابراتی طی کند تا بتواند سیگنال‌ها را با کیفیت عالی به خانه‌های مردم برساند و دیگر لازم نباشد که از طریق آنتن خدمات را دریافت کنند.
کد مطلب: 19687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام