۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۴
متهم شدن یک شرکت انگلیسی

انگلیس: به مبارک نرم‌افزار جاسوسی نفروخته‌ایم

ایتنا – یک شرکت انگلیسی متهم است که نوعی نرم‌افزار شنود را به دولت سرنگون‌شده حسنی مبارک فروخته است.
انگلیس: به مبارک نرم‌افزار جاسوسی نفروخته‌ایم

یک شرکت انگلیسی متهم است در دوران زمامداری حسنی مبارک، دیکتاتور سرنگون‌شده مصر، نوعی نرم‌افزار برای شنود و ردگیری فعالیت‌های مخالفین این رژیم، در اختیار دستگاه امنیتی مصر قرار داده است.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری ایلاف، شرکت مزبور که گاما اینترنشنال نام دارد، نوعی برنامه در اختیار دولت مصر گذاشته بود که مانند ویروس‌های رایانه‌ای می توانست با رخنه به رایانه‌ها، ارتباطات صوتی اینترنتی و ایمیل‌های کاربران را ردگیری کند.

گاما اینترنشنال این اتهام را رد کرده است.

ایلاف به نقل از بی‌بی‌سی گفته اسناد به دست آمده نشان می‌دهد شرکت گاما اینترنشنال، نرم‌افزاری به نام «فین فیشر» را در اختیار دولت مصر قرار داده است که بسیاری از ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی جهان، از آن برای ورود مخفیانه به رایانه‌های شهروندان استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که فین فیشر تنها سیستم امنیتی است که می‌تواند تماس‌های صوتی اینترنتی اسکایپ را در اینترنت شنود کند.

اسناد به دست آمده در مقر دستگاه امنیتی مصر نشان می‌دهد، دولت وقت این کشور در اواخر سال گذشته از این نرم‌افزار برای یک دوره آزمایشی پنج ماهه استفاده کرده بود.

به دنبال انتشار این خبر، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس، با اشاره به شفاف نبودن مقررات صدور نرم‌افزار، از بازبینی سازوکارهای صادرات نرم‌افزارهای رایانه‌ای خبر داد و گفت صادرات هر نوع کالایی که برای سرکوب به کار رود، چیزی است که می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم.
کد مطلب: 19679
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام