۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷

احضار تقی‌پور به مجلس جهت شفاف‌سازی

ایتنا - تقی‌پور برای شفاف‌سازی وضعیت دفا‌تر مخابراتی روستائی امروز به مجلس می‌رود
تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی از دعوت امروز از وزیر ارتباطات به مجلس برای شفاف‌سازی وضعیت دفا‌تر مخابراتی روستائی خبر داد.


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، عیسی جعفری در خصوص طرح سؤال از وزیر ارتباطات اظهار داشت: سؤال من در مورد وضعیت دفا‌تر ict روستایی است که بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات، این شرکت اقدام به برخورد با کارگزاران این دفا‌تر کرده است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: این کارگزاران زمانی جذب شدند که دولت سعی داشت به روستا‌ها ارتباط‌رسانی کند؛ اما در آن شرایط امکان اینکه به تک تک خانه‌های روستا تلفن بدهند وجود نداشت و بهتر بود که با ایجاد یک دفتر ict روستایی، روستاییان به جای مراجعه به شهر برای انجام امور جاری خود به این دفتر مراجعه کنند.
جعفری ادامه داد: پس از رسیدن تلفن به خانه‌ها، شیوه کار دفا‌تر ict روستایی تغییر کرد؛ به این صورت که این کارگزاران دفا‌تر، مسئول حفاظت و رفع مشکلات شبکه‌های ارتباطی شدند.
جعفری ادامه داد: این امر ادامه داشت، تا زمانی که شرکت مخابرات خصوصی شد و از آن پس دیگر حق بیمه کارگزاران دفا‌تر را نداد و حقوق کامل به کارگزاران دفا‌تر پرداخت نکرد.
وی گفت: پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات این اقدامات، باعث گله‌مندی کارگزاران دفا‌تر ict روستایی شده است و همین امر نیز باعث شده که در جلسه سه‌شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس با دعوت از وزیر ارتباطات بپرسیم که بالاخره وزارت ارتباطات می‌خواهد با این قضیه چه کند.
نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم خصوصی شدن شرکت مخابرات، قانون حق نظارت بر مخابرات را به وزارت ارتباطات داده است و نباید این شرکت را به حال خود‌‌ رها کنند تا زمینه تضییع حقوق کارگزاران فراهم شود.
وی با بیان اینکه بخشی از درآمد دفا‌تر ict روستایی به صورت کارمزد به دفا‌تر می‌رسد، گفت: شاید در روستاهایی که بزرگ هستند، این کار درست باشد؛ اما در روستاهای کوچک که مردم کار مخابراتی زیادی ندارند دفا‌تر نمی‌توانند درآمد کافی داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به چند گلایه از سوی کارگزاران دفا‌تر ict روستایی اشاره کرد و گفت: برخی از کارگزاران مدعی هستند که حق رفتن به مرخصی را ندارند و در صورتی که بخواهند به مرخصی بروند باید حتماً جایگزینی برای خود تعیین کنند.
وی ادامه داد: ‌ همچنین کارگزار دیگری می‌گفت که در ساعت‌های نیمه‌شب، روستاییان به در خانه کارگزار مراجعه می‌کنند و می‌گویند که تلفنشان مشکل دارد.
وی گفت: بنابراین فعالیت کارگزاران دفا‌تر ict روستایی ۲۴ ساعته است و اینکه این افراد از حداقل حقوق برخودار باشند قابل قبول نیست، چه برسد به اینکه از این حداقل نیز بهره‌مند نباشند.
جعفری تاکید کرد: بنابراین سؤالی در این خصوص از دفا‌تر ict روستایی از وزیر پرسیده‌ایم و امیدواریم این سوال منجر به برطرف شدن برخی از مشکلات کارگزاران روستایی شود.
کد مطلب: 19624
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام