۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۳

در جست‌وجوي ريشه‌ كم‌فروشي اينترنت در كشور

ایتنا - مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: گمان نمی‌کنم شرکت‌ها به خاطر پوشش دادن مسائل مالی به کم‌فروشی اقدام کنند زیرا این کار در سرویس دایل‌آپ به‌گونه‌ای است که به اشتراک گذاردن پهنای باند و اینترنت نمی‌تواند باعث افزایش و تولید ثروت برای شرکت‌ها شود.
در جست‌وجوي ريشه‌ كم‌فروشي اينترنت در كشور


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، باقر افخمی - مدیر یک شرکت اینترنتی -  با بیان این مطلب اظهار کرد: البته موضوع کم‌فروشی را رد نمی‌کنم، اما از طرفی به این موضوع نیز اعتقاد دارم که این اتفاق نمی‌تواند تأمین‌کنندهٔ هزینه‌هایی شود که شرکت‌ها صرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید پهنای باند رایگان در اختیار شرکت‌های دارای مجوز و قانونی قرار بگیرد و با توجه به این‌که قدرت پشتیبانی از شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی برای این کار در ارگان‌های مربوطه وجود ندارد، پس بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهد، بنابراین باید پهنای باند که به عنوان خوراک اولیه است در اختیار شرکت‌های اینترنتی قرار داده شود تا در نهایت نافع اصلی این کار مردم و مصرف‌کنندگان باشند.

وی ادامه داد: وقتی پهنای باند در بحث اینترنت به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد، محدودیت برای ارائه به کاربران نهایی وجود نخواهند داشت و سرعت دسترسی مردم به اینترنت افزایش می‌یابد.

افخمی در ادامه با بیان این‌که البته بحث کم‌فروشی اینترنت را باید از ریشه جست‌وجو کرد، گفت: باید دید آیا پهنای باندی که مخابرات در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد، همان میزانی است که شرکت‌ها می‌خرند؟ از سوی دیگر بحث سخت‌افزاری و توزیع‌کننده‌ها هم مطرح است که به‌عنوان واسط بوده و در برخی موجب می‌شوند که شاهد کم‌فروشی باشیم.

وی افزود: البته به غیر از این موارد، در برخی مواقع هم برخی شرکت‌های اینترنتی کار غیراخلاقی انجام داده و اشتراک گذاری بیش از حد استاندارد را انجام می‌دهند.

این مدیر شرکت اینترنتی در پایان از مسئولان مربوطه سؤال کرد که هزینه و درآمدی که برای تأمین پهنای باند از جانب شرکت‌ها به دست می‌آید، چقدر است که مخابرات پهنای باند را رایگان به شرکت‌ها نمی‌دهد؟
کد مطلب: 19569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام