کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تامين امنيت سامانه‌ مديريت آدرس‌ها توسط مجري

خبرگزاری ايسنا , 26 شهريور 1390 ساعت 11:16

به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بحث امنیت، مهم‌ترین موضوع در رابطه با الزامات گذر از IPv۴ به IPv۶ است که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، لطف‌الله سبوحی اظهار کرد: تخصیص و مدیریت آدرس‌ها، نظارت بر کیفیت ارائه خدمات، تدوین سیاست‌ها، مقررات و ضوابط و نظارت بر اجرای آن‌ها، حمایت از IPv۶ در تأمین تجهیزات از جمله ملاحظات رگولاتوری در این رابطه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه‌ها و ارائه خدمات، هماهنگی بین بخش‌های مختلف برای حمایت از IPv۶ به صورت انتها به انتها، ملاحظات امنیت شبکه و امنیت اطلاعات در به کارگیری IPv۶ و حل اختلاف از دیگر موراد مهم در این زمینه است.

سبوحی تاکید کرد: باید بتوانیم یکی از کارگروه‌های منطقه‌ای را در کشور داشته باشیم و در این زمینه خط و خطوطی به اتحادیه بین‌المللی مخابرات بدهیم و تأثیرگذار باشیم که در این راستا اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری صحیح باید توسط وزارت ارتباطات انجام و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به IPv۶ انجام شود، اظهار کرد: عدم وقفه در ارائه خدمات، اتخاذ راهکارهای سازگار با وضع موجود، تهیه الگوی مناسب برای طرح گذر، استفاده ازتجربیات سایر کشورها، هماهنگی با سازمان‌های استاندارد گذاری بین‌المللی و تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص از جمله این الزامات است.

معاون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به آیین‌نامه ساماندهی IP آدرس‌ها تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز توسط مجری (سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران)، ایجاد امکانات دسترسی برای کلیهٔ ثبت‌کنندگان محلی، تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان توسط مجری، انجام آموزش‌های لازم برای عملیات ثبت و استفاه از بانک اطلاعاتی توسط مجری، تأمین امنیت سامانه مدیریت آدرس‌ها توسط مجری و مسیریابی صرفا IP آدرس‌های ثبت شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت مورد توجه قرار گرفته است.


کد مطلب: 19567

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19567/تامين-امنيت-سامانه-مديريت-آدرس-ها-توسط-مجري

ايتنا
  https://www.itna.ir