۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۸

داستان طراحی LED ۸۸۸۰

ایتنا - بدون شک مهم‌ترین نکته در طراحی سری جدید تلویزیون‌های LED ۸۸۸۰ سامسونگ قاب بسیار باریک دور صفحه نمایش و شکل متفاوت بخش‌های کلیدی این مدل است.
داستان طراحی LED ۸۸۸۰




این طرح زیبا که از آن بعنوان One Design یاد می‌شود قسمتی از رویای Kang Yunje، معاون ارشد بخش طراحی تلویزیون‌های سامسونگ بود که در سال ۱۹۹۴ به این شرکت پیوست.

به گزارش ایتنا، طرح ایده‌آل Kang ساخت تلویزیونی بدون قاب صفحه نمایش بود که با محدوده دید فراگیر و استفاده از تمامی قسمت‌های پنل برای ایجاد تصویری هماهنگ با فضای پیرامونی خود تجربه بی‌نظیری را پیش روی کاربران قرار می‌داد.

بگفته آقای Kang مهم‌ترین مانع مابین دنیای واقعی و تصویر مجازی تلویزیون عامل مهمی به نام قاب صفحه نمایش است؛ از آنجایی که چشم ما در ساختاری سه بعدی به دنیای اطراف می‌نگرد و صفحه نمایش‌ها نیز امکان به تصویر کشیدن محتوای فراگیر سه بعدی را به کاربران هدیه می‌دهند بنابراین کاهش هرچه بیشتر قاب صفحه نمایش نخستین پله در تکمیل فرایند مشاهده سه بعدی در تمامی فاکتورهای متصور در این کلاس است.

با تاکید بر این نکته طراحان شرکت سامسونگ هر سال از قطر قاب صفحه نمایش در تلویزیون‌های این شرکت می‌کاهند بطوری‌که قاب ۵۴ میلی‌متری مدل‌های ساخته شده در سال ۲۰۰۸ یک سال بعد به ۴۲ میلی‌متر و در سال ۲۰۱۰ به تنها ۲۸ میلی‌متر کاهش پیدا کردند.

در ادامه این روند در آوریل سال ۲۰۱۰ مدیر بخش پنل‌های نمایشگر سامسونگ آقای Yoon Boo-Keun پروژه جدیدی را برای ایجاد تلویزیونی بدون قاب آغاز نمود که به صورت رسمی طرح کاهش هرچه بیشتر ابعاد قاب صفحه نمایش را عملی نمود.

در این رابطه آقای Kangضمن اشاره به تفاوت‌ طراحی بروی کاغذ و محدودیت اجرای نهائی آندر دنیای واقعی، پتانسیل‌های نهفته در این طرح انقلابی را عامل حرکت سامسونگ و غلبه بر مشکلات حاضر در این راه عنوان نمود.

این موفقیت فوق‌العاده و پیشرفت سامسونگ در این مسیر پس از دو سال تحقیق و تلاش شبانه روزی بالاخره در سال ۲۰۱۱ با معرفی باریک‌ترین قاب صفحه نمایش در میان تمامی دیگر نمونه‌های این کلاس به ثمر نشست.

پنل‌های جدید در مقایسه با مدل‌های Slim سامسونگ در سال ۲۰۱۰ با قاب صفحه نمایش ۲۸ میلی‌متری به رقم فوق‌العاده تنها ۵ میلی‌متر دست یافته‌اند که زیبائی و جذابیت بی‌نظیری برای این مدل‌ها فراهم می‌آورد.

این دستاورد بزرگ حاصل همکاری نزدیک بخش فنی و تیم طراحان سامسونگ در یک پروسه طولانی مدت و فشرده است که اهمیت همکاری برای غلبه بر مشکلات بزرگ و محدودیت‌های متعدد را بار دیگر یادآوری می‌کند.

آقای Kang در این مورد به اظهار نظر اولیه بخش فنی در مورد غیر ممکن بودن کاهش قاب تصویر به رقم‌های پایین‌تر از ۷ میلی‌متر اشاره می‌کند که بگفته این تیم می‌تواند تأثیر مشهودی بر کیفیت تصویر تولیدی برجای بگذارد.

این مشکلات در اظهار نظر دیگر افراد حاضر در این پروژه نیز به روشنی به چشم می‌خورد بطوریکه آقایHan Jong-Hee مدیر بخش تحقیقات تلویزیون سامسونگ درگیری برای فائق آمدن بر محدودیت‌های تکنولوژیکی در حد فاصل ماه‌های آوریل تا آگوست ۲۰۱۰ را اصلی‌ترین دغدغه بخش فنی این پروژه عنوان می‌نماید و درتوصیف Byoun Dae-hyoun یکی از مهندسان اصلی بخش طراحی سامسونگ دستیابی به اهداف تعیین شده در این عملیات کاملاً مساوی با غیر ممکن به نظر می‌رسید.

فاز عملی این پروژه برخلاف انتظار در جهت معکوس با ساختن قابی یک میلی‌متری و سپس افزایش پلکانی قطر برای دستیابی به توازنی منطقی میان سایز و کیفیت اجرا آغاز شد و در این مرحله بیش از ۱۰ محصول آزمایشی برای دستیابی به بهترین نتایج ساخته شد.

بعد از تلاش‌های فراوان در این زمینه تیم طراحی تصمیم گرفت تا با دسته بندی موانع اصلی موفقیت در این پروژه مرحله به مرحله به حل این پازل پیچیده نزدیک شود این تیم نهایتاً ۱۰ چالش اساسی برای اجرای این عملیات در نظر گرفت که می‌بایست بصورت یک به یک با همکاری تمامی اعضا بر آن‌ها غلبه کرد.

برخی از این چالش‌ها شامل جایگذاری مجدد چراغ‌های LED، استفاده از فناوری جدیدی برای جایگیری قاب فلزی با حداقل وزن، پاسخ به معمای چگونگی اتصال قاب فلزی به بدنه و در نظر گرفتن بخشی جداگانه در پائین پنل برای قرار دادن نام سامسونگ می‌شود.

در ادامه با تلاش گسترده تیم فنی و طراحی سامسونگ، مشکلات ۱۰ گانه قاب باریک دور صفحه نمایش یک به یک مرتفع گردید و بالاخره در سال ۲۰۱۱ تلویزیون‌LED سری ۸۸۸۰ سامسونگ با قاب صفحه نمایش ۵ میلی‌متری با فاصله‌ای فراوان نسبت به تمامی رقبای این کلاس پا به عرصه وجود گذاشت.

اگرچه برخی دیگر از برند‌ها از تلویزیون‌های بدون قاب سخن می‌گویند، اما این تنها با اضافه نمودن پنلی بر روی پنل و قاب اصلی دستگاه میسر می‌شود.

به گفته صاحب نظران، استفاده از هر پنلی روی پنل اصلی نه تنها از عبور برخی از طیف‌های نوری جلوگیری می‌کند بلکه با ایجاد شکست نور در محیط‌های روشن، از میزان کیفیت تصویر می‌کاهد.

بنا بر این دستیابی سامسونگ به قابی با باریکی ۵ میلی متر، تنها مدیون تکنولوژی بر‌تر و اهمیت ویژه‌ای است که این برند کره‌ای به امر طراحی در ترکیب با فناوری روز ارایه می‌دهد.
کد مطلب: 19531
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام