۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴

نحوه شکایت از اپراتورهای ارتباطی

ایتنا - کاربران سرویس‌های ارتباطی با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شکایت کنند.
نحوه شکایت از اپراتورهای ارتباطی


یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات گفت: کاربران سرویس‌های ارتباطی با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شکایت کنند. همچنین می‌توانند با منطقه و یا حوزه این سازمان تماس گرفته و یا شکایت خود را به صورت مکتوب فکس کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، علیرضا اصغریان در مورد مکانیزم دریافت و درخواست شکایت مردم از اپراتورهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: شکایت حتی یک کاربر سرویس‌های فناوری اطلاعات می‌تواند پروانه اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات را با مشکل تعلیق یا اخطار مواجه کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کاربران سرویس‌های فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد که ابتدا شکایت خود از سرویس موردنظر را به اپراتورهای مربوطه ارائه کنند و درصورت عدم پاسخگویی مناسب مراتب را با رگولاتوری در میان بگذارند.

اصغریان تصریح کرد: ۹۰ درصد اعتراضات مشتریان از سرویس‌های فناوری اطلاعات زمانی که به اپراتور مراجعه می‌کنند حل می‌شود و تنها ۱۰ درصد این شکایات نیاز به پیگیری رگولاتوری دارد.


موارد و دلایل شکایت‌ها
۱       عدم اطلاع رسانی مناسب کاربران از سرویس‌های ارائه شده
۲       زمان راه اندازی سرویس
۳       نبود قیمت مناسب
۴       قطع و وصلی سرویس
۵        رفتار نامناسب برخی اپراتور‌ها با مشترکان

این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در صورتی که شکایات کاربران از ارائه دهندگان سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق سالن‌های مانیتورینگ امکان پذیر باشد در‌‌ همان زمان رسیدگی شده و به اپراتور مربوطه ارجاع می‌شود ادامه داد: در این مواقع اپراتور موظف خواهد بود حق و حقوق مشتری را پرداخت کند.

اصغریان در مورد بیشترین شکایات از سرویس‌های فناوری اطلاعات نیز تاکید کرد که فراوانی و تجمع شکایت از سرویس خاصی وجود ندارد و تنها در برخی موارد این شکایات به عدم اطلاع رسانی مناسب کاربران از سرویس‌های ارائه شده، زمان راه اندازی سرویس، نبود قیمت مناسب و مسترد کردن مبالغ پرداخت شده مربوط می‌شود.

وی گفت: در بحث کیفیت نیز بیشترین شکایات مربوط به قطع و وصلی سرویس و رفتار نامناسب برخی اپراتور‌ها با مشترکان عنوان شده است.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: زمانی که اعتراض ارائه شده از سوی کاربر به حق باشد به اپراتور اعلام می‌شود و حتی ممکن است این شکایت منجر به تعلیق یا اخطار پروانه فعالیت اپراتور شود.
کد مطلب: 19490
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام