۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۱

رقابت گوگل پلاس با توييتر و فيس‌بوك داغ‌تر مي‌شود

ايتنا - اين طرح، نسخه آزمايشي قابليت جديد گوگل پلاس يعني فهرست کاربران پيشنهادي است كه بسيار شبيه قابليت توييتر براي توصيه افراد يا برندهاي مشهور و خاص به کاربران است.
رقابت گوگل پلاس با توييتر و فيس‌بوك داغ‌تر مي‌شود


گوگل پلاس در ادامه تلاش‌هاي خود براي توسعه روزافزون و جلب رضايت مشتريان و همچنين رقابت تنگاتنگ با ديگر شبکه‌هاي اجتماعي از جمله فيس‌بوک و توئيتر بخش جديدي با عنوان فهرست کاربران پيشنهادي را به شبکه اجتماعي خود افزوده است.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم، بردلي هورويتز، معاون رئيس بخش محصولات شرکت گوگل با استفاده از توئيتر خود از كاربراني كه بيش از ۱۰۰ هزار نفر توييت‌هاي آنها را تعقيب مي‌كنند و در گوگل پلاس هم عضو هستند خواست كه در يك طرح آزمايشي در گوگل پلاس شركت كنند.

اين طرح، نسخه آزمايشي قابليت جديد گوگل پلاس يعني فهرست کاربران پيشنهادي است كه بسيار شبيه قابليت توييتر براي توصيه افراد يا برندهاي مشهور و خاص به کاربران است.

گوگل پلاس جمعه گذشته براي نخستين بار فهرست افراد و برندهاي پيشنهادي را روي صفحه رسمي Google Started راه‌ اندازي كرد.

اين انتخاب‌ها به دسته‌هاي مختلفي از جمله سرگرمي، اخبار، موسيقي، عکاسي، سياست، ورزش و فناوري تقسيم‌بندي شده است.
گوگل از ميان تمام دسته‌ها، انتخاب‌هاي برتر را فهرست کرده است.

کاربران مي‌توانند افراد مشهور و ساير چهره‌هاي شناخته شده و محبوب را به‌طور مستقيم از اين صفحه به پروفايل خود و نيز به حلقه‌هاي خود اضافه کنند.
اما هنوز به نظر نمي‌رسد که کاربران علاوه بر تقسيم‌بندي افراد در حلقه‌هاي مختلف، توانايي ايجاد فهرست‌هاي متعلق به خود را نيز داشته باشند.

توئيتر توانايي خلق فهرست‌هاي سفارشي از افراد و برندهاي مشهور را در سال ۲۰۱۰ براي کاربران خود فراهم کرد، اما از اين قابليت استقبال زيادي نشد.

واکنش‌هاي اوليه به فهرست کاربران پيشنهادي گوگل هم اين است که اين قابليت شباهت بسياري به برنامه پيشنهادي توئيتر دارد و بسياري از اين افراد موجود در فهرست به دليل شهرتشان انتخاب مي‌شوند و اين موضوع با کيفيت پست‌ها ارتباط چنداني ندارد.

هر چند گوگل نيز فعلا بيش از کيفيت براي شهرت افراد ارزش قائل است، اما گفته مي‌شود در تلاش است تا به سمتي حركت كند كه کيفيت پست‌هاي منتشر شده اهميت بيشتري يابد.

همچنين گوگل به تازگي توانايي مشاهده کليپ‌هاي ويدويي يوتيوپ با دوستان را در شبکه اجتماعي گوگل پلاس از طريق قابليت Hangouts فراهم کرده است، زماني که شما وارد اکانت گوگل پلاس خود مي‌شويد لينکي براي محيط Hangouts گوگل پلاس در زير ويدئوهاي صفحه يوتيوپ ظاهر مي‌شود.

اين قابليت جديد شبکه اجتماعي گوگل پلاس شبيه به قابليت Xbox Live شرکت مايکروسافت است که به کاربران خود امکان مي‌دهد به همراه دوستان خود يک فيلم را تماشا کنند و هنگام تماشا با يکديگر چت کنند.
کد مطلب: 19460
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام