۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۹

دروغین خواندن ادعاهای ویکی‌ لیکس توسط ريیس مجلس لبنان

ایتنا - رئیس مجلس لبنان با رد ادعاهای مطرح شده از سوی ویکی لیکس تصریح کرد که جنبش امل کاملاً در کنار مقاومت و حزب‌الله ایستاده است.
نبیه بری - رئیس مجلس لبنان
نبیه بری - رئیس مجلس لبنان


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، دفتر نبیه بری، رئیس مجلس لبنان در بیانیه‌ای اسناد منتشر شده توسط سایت ویکی‌لیکس را دروغین خواند و اعلام کرد که جنبش امل به ریاست خودش همچنان یک شریک کامل و اساسی برای مقاومت و خصوصا حزب‌الله باقی خواهد ماند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: اولین باری که این ادعاها مطرح شد ما از وزارت امور خارجه آمریکا و از طریق سفارت آن‌ها در لیبی خواستیم تا اصل این گزارش‌ها را که ویکی لیکس مدعی آن‌ها شده است تحویل دهند تا مشخص شود ویکی لیکس دروغ گو است یا سفیر آمریکا.

در این بیانیه همچنین آمده است ادعاهایی که به نبیه بری نسبت داده می‌شود چیزی جز دروغ و تلاشی برای متشنج کردن اوضاع نیست.

پیش‌تر سایت ویکی لیکس اسنادی را مبنی بر «خوشحالی و رضایت رئیس مجلس لبنان در حمله سال ۲۰۰۶ اسراییل به حزب‌الله» منتشر کرد و مدعی شد که نبیه بری به صورت غیر مستقیم از این حمله استقبال کرده و آن را فرصتی برای از بین بردن حزب‌الله خوانده است.

ویکی لیکس همچنین مدعی شده بود که نبیه بری با رهبران حزب‌الله بر سر رهبری شیعیان لبنان اختلافات اساسی دارند و بری از کنار رفتن حزب‌الله استقبال می‌کند.
کد مطلب: 19452
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام