کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پنجمین نمایشگاه بانکداری اسلامی

کارت سیمرغ رونمایی می‌شود

سايت خبری ايتنا , 13 شهريور 1390 ساعت 14:07

ایتنا - شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین (توسن)، سامانه کیف پول الکترونیکی موسوم به سیمرغ را در پنجمین نمایشگاه بانکداری اسلامی رونمایی می‌کند.




شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین (توسن)، سامانه کیف پول الکترونیکی موسوم به سیمرغ را در پنجمین نمایشگاه بانکداری اسلامی رونمایی می‌کند.

به گزارش ایتنا، کیف پول الکترونیک، سیمرغ در بیست و دومین کنفرانس و پنجمین نمایشگاه بانکداری اسلامی که ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، توسط شرکت توسن، برترین شرکت نرم افزاری ایران از نگاه ایتا، به نظام بانکی کشور و عموم شهروندان معرفی می‌گردد.

این محصول در راستای تحقق دولت الکترونیک و حذف اسکناس و پول خرد در سفرهای درون شهری، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهروری و با توجه به تاکید دولت بر اجرایی شدن دولت الکترونیک طراحی و پیاده شده است.

حامد قنادپور، مدیر بازاریابی توسن با اشاره به اینکه در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید زمینه توسعه استفاده از کارت پول الکترونیک را در کشور فراهم کنند، در تشریح سامانه سیمرغ گفت: کیف پول الکترونیک در واقع کارتی است مانند کیف پول که در هر مکانی اعم از مترو، اتوبوس، عوارضی بزرگراه، پمپ بنزین و یا محل‌هایی که نیاز به پرداخت خرد دارند مانند پرداخت انواع عوارض یا جریمه خودرو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها با کمک شرکت توسن، کیف پول خرد الکترونیک را در قالب سامانه سیمرغ برای سامان دهی به پرداخت‌های خرد مردم طراحی و تولید کرده است افزود: این طرح در سه شهر تهران، چابهار و تبریز به صورت پایلوت راه اندازی شده و با استفاده از این کیف پول الکترونیکی شهروندان می‌توانند هزینه های روزانه خود را با شارژ کردن این کارت تا سقف ۳۰۰۰۰۰ ریال در روز به صورت آنلاین و آفلاین به صورت کارت غیر تماسی و با سرعت بالا و بدون رمز پرداخت نمایند.

قنادپور در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح اینکه نسل قبل کارت‌هایی که در حال حاضر در مترو و اتوبوس استفاده می‌شوند، کیف پول الکترونیکی نیستند، تصریح کرد: از جمله تفاوت‌های عمده این کارت با کیف خرید الکترونیکی، نبود سامانه تسویه می‌باشد. ضمن آنکه این طرح نیازمند زیر ساختی بانکی است تا خدماتی مانند، شارژ کردن، تسویه حساب و مدیریت درآمدهای حاصله و ... در آن انجام شود.

مدیر بازاریابی توسن با اشاره به ملی بودن این پروژه، از فازهای سه گانه این طرح خبر داد و افزود: در فاز نخست سیمرغ برای سامانه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو پیاده شده است. در فاز های بعدی پایانه های تاکسیرانی و دکه های روزنامه فروشی به این طرح خواهند پیوست و در فاز نهایی نیز تمامی کسب و کارهای کوچک مانند میادین تره بار، سوپرمارکت‌ها و سایر مراکز خرید مجهز به این سیستم خواهد شد.

گفتنی است شرکت توسن در راستای اهداف خود که همان ارائه خدمات بانکی در تمام نقاط شهر و به همه شهروندان است، کلیه مراحل اجرایی این پروژه، از سیستم نرم افزاری مورد نیاز تا فروش کارت‌ها و سامانه تسویه را در این پروژه برعهده داشته است و امتیاز انحصاری ۱۰ ساله این طرح را نیز در اختیار دارد.


کد مطلب: 19419

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19419/کارت-سیمرغ-رونمایی-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir