۰
plusresetminus
شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳

۲۷ درصد بازار ADSL در اختیار مخابرات

ایتنا - شرکت مخابرات ایران در آستانه هفته دولت و با انتشار آخرین وضعیت شبکه مخابراتی کشور اعلام کرد که ۲۷ درصد بازار اینترنت پرسرعت ADSL را در اختیار دارد.
۲۷ درصد بازار ADSL در اختیار مخابرات



به گزارش ایتنا به نقل از مهر، شرکت مخابرات ایران که از آبان ماه سال ۱۳۸۸ با ورود سهامش به بازار بورس خصوصی شده اعلام کرده که در کنار ۱۱ شرکت دارنده پروانه ارائه خدمات باند پهن (PAP) نزدیک به ۲۷ درصد بازار این بخش را نیز در اختیار دارد و در حال حاضر ۹۱۷ هزار و ۷۳۴ پورت ADSL توسط این شرکت در سطح استانهای کشور نصب شده که از این تعداد تاکنون ۲۹۷ هزار و ۷۲۵ خط به مشترکان واگذار شده و دایر است.

این درحالی است که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۱۱ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت تاکنون توانسته‌اند تعداد پورت‌های ADSL نصب شده در سطح کشور را از مرز یک میلیون و۵۰۰ هزار پورت عبور دهند که از این تعداد بیش از ۹۱۱ هزار پورت دایر و به کاربران واگذار شده و زیر بار است.
شرکت مخابرات ایران همچنین با اعلام وضعیت موجود و عملکرد شاخص‌های ارتباطی، ضریب نفوذ تلفن همراه اعم از دائمی و اعتباری را ۶۸/ ۵۷ درصد و ضریب نفوذ تلفن ثابت را ۱۹/ ۳۴ درصد اعلام کرد.

این شرکت به عنوان نخستین اپراتور تلفن ثابت و همراه کشور با دایری ۲۵ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۷۱ شماره تلفن ثابت و ۴۳ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۲۲۷ شماره تلفن موبایل اعم از دائمی و اعتباری بیش از ۹۵ درصد مشترکان تلفن ثابت و همچنین بیش از ۷۰ درصد مشترکان تلفن همراه را در کشور به خود اختصاص داده است، که این تعداد دایری، ضریب نفوذی معادل ۱۹/ ۳۴ درصد برای تلفن ثابت و ۶۸/ ۵۷ درصد برای موبایل را کشور به ارمغان آورده است.

این شرکت اعلام کرده که بیشترین سطح ارائه خدمات در بخش پوشش جاده‌ای تلفن همراه و همچنین ارتباطات روستایی را در اختیار دارد بطوری که در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۱۴۸ شهر و ۴ هزار روستای کشور تحت پوشش موبایل قرار دارد و میزان جاده هــــای تحت پوشش تلفن همراه به ۵۲ هزار کیلومتر می‌رسد.

همچنین آخرین وضعیت دیتا در کل کشور از نصب یک میلیون و ۵۵ هزار و ۴۷۳ پورت دیتا حکایت دارد که از این تعداد ۳۸۰ هزار و ۸۵۵ پورت آن دایر شده است.

شمار دفا‌تر ICT روستایی در کشور در آستانه شهریور امسال به ۱۰ هزار دفتر افزایش یافته و تعداد کل روستاهای دارای ارتباط نیز به ۵۱ هزار و ۹۷۶ روستا رسیده است.

شرکت مخابرات ایران با پرداخت سود ۴۳۰ ریال به ازای هرسهم در سال ۸۹، حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان به دولت که مالک ۲۰ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران است پرداخته کرده است.
کد مطلب: 19304
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام