۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰
حکیم جوادی:

اپراتور چهارم مجري پروژه‌ فيبر نوري

ایتنا - به گفته معاون وزیر ارتباطات، اپراتور چهارم اپراتور فن‌آوری اطلاعات نیست، بلکه مجری پروژهٔ FTTX خواهد بود.
حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات
حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، علی حکیم‌جوادی درباره مطرح شدن پروژه اپراتور چهارم اظهار کرد: اپراتور چهارم مجری پروژهٔ FTTX است، یعنی فیبر نوری را تا منازل، ساختمان‌ها یا ادارات می‌برد به این منظور که بتواند دسترسی مردم به پهنای باند بالا را تامین کند.

وی اضافه کرد: با تکنولوژی‌های موجودی که استفاده می‌شود، ما محدودیت رساندن پهنای باند به منازل را داریم؛ برای کاهش این محدودیت بسیاری از کشورهای دنیا از سیستم و تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که این قابلیت در آن‌ها وجود دارد که کاربر با پهنای باند ۱۰ مگا به شبکه متصل شود.

حکیم‌جوادی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل تلویزیون‌های کابلی تا انواع و اقسام موضوعات مختلف می‌توانند در راستای این پروژه تعریف شوند، بنابراین اپراتور چهارم برای ایجاد این شبکه و ایجاد چنین سرویس‌هایی می‌آید، زیرا بسیاری از آن سرویس‌ها با توجه به شبکه حال حاضر یا قابل استفاده نیست و یا با محدودیت مواجه است.

او در پایان گفت: در دورکاری با یک سیستم ویدئو کنفرانس با تکنولوژی HD، می‌شود یک کنفرانس کاملا زنده و حتی بین استانی داشت و اپراتور چهارم می‌آید تا این شبکه را ایجاد کند.
کد مطلب: 19257
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
البته این هم بد نیست ولی ایشون لطفا مقدار پهنای باندی که فعلا قابل ارائه بر روی بستر سیم مسی هست رو ارائه بدن و کاربران استفاده کنن تا زمانی که فیبر نوری رو ببرن درب منازل :))
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام