۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۲
مهلت 15 روزه مجلس به تقی‌پور

آیا وزیر ارتباطات استیضاح می‌شود؟

ايتنا - رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعاهای نماینده اراک را قبول ندارد و معتقد است وزارتخانه تحت مدیریتیش بیشترین خدمات را در دفاتر پیشخوان دولت ارائه کرده است.
آیا وزیر ارتباطات استیضاح می‌شود؟


تاخیر در پروژه های فناوری اطلاعات و کیفیت بد شبکه تلفن همراه و هزار و یک چالش دیگر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هنوز نتوانسته وزیر ارتباطات را به مرحله استیضاح برساند اما ظاهرا این بار دفاتر ICT روستایی رضا تقی پور را در لبه استیضاح قرار داده‌اند.

به گزارش عصر ارتباط، عدم اجرای مصوبه هیئت دولت در واگذاری بخشی از وظایف خود به دفاتر خدمات ارتباطی به عنوان پیشخوان دولت و بی‌توجهی به مطالبات آنها به تغییر قرارداد ICT روستایی که به سه ساعت ارائه خدمات و کاهش ۵۰ درصد دستمزد کارکنان دفاتر منجر شده است، موضوعاتی است که وزیر ارتباطات را با چالشی جدید مواجه کرده است.

هفته گذشته احمد لطفی آشتیانی نماینده مردم اراک در سطح علنی مجلس درخصوص این موضوعات از وزیر ارتباطات سوال کرد و با توجه به اینکه پاسخ‌های تقی‌پور برای او اقناع‌کننده نبود، مهلت ۱۵روزه‌ای به او داد تا این مشکلات دفاتر ICT روستایی را حل کند و در غیر این صورت طرح استیضاح او تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود.

لطفی آشتیانی معتقد است دفاترICT روستایی طی یک برنامه‌ریزی صحیح در سطح روستاها افتتاح و مقرر شد که تمام خدمات وزارت ارتباطات را به مردم ارائه کند، وزارت ارتباطات در هر روستایی که ساختمان داشت این نوع دفاتر را فعال کرد و با کارگزاران مخابراتی به عنوان کارگر قرارداد بست و سه شرکت پست، پست‌بانک و مخابرات متولی این امر شدند که این وضع بعد از خصوصی‌سازی مخابرات دچار نابسامانی شد و درحالی که از سه شرکت متولی این امر فقط شرکت مخابرات خصوصی شده، اما قرارداد کارگزاران این دفاتر به کمتر از نصف کاهش یافت.

در این میان رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعاهای نماینده اراک را قبول ندارد و معتقد است وزارتخانه تحت مدیریتیش بیشترین خدمات را در دفاتر پیشخوان دولت ارائه کرده و اینکه گفته می‌شود درآمد این دفاتر در روستاها کاهش یافته، درست نیست چراکه طبق آمار درآمد دفاتر ICT روستایی در سال ۸۷، ۲۳۱ هزار تومان، در سال ۸۸، ۲۴۳ هزار تومان، در سال ۸۹، ۲۷۴ هزار تومان و در چهارماهه اول سال ۹۰ ماهانه ۳۰۱ هزار تومان بوده است.

او در صحن علنی مجلس توضیح داد شرکت مخابرات هم‌اکنون ۱۱ خدمت خود و شرکت پست و پست بانک نیز بسیاری از خدمات خود را از طریق دفاتر خدمات روستایی ارائه می‌کنند و باتوجه به مصوبه افزایش حق‌السهم این دفاتر از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد که در استان‌ها اجرایی نشد، شرکت مخابرات یا وزارت ارتباطات باید این خسران را جبران کنند.

تقی‌پور درباره کاهش درآمد دفاتر ICT روستایی گفته است هیچ بخشنامه‌ای برای کاهش ساعات کاری این دفاتر از ۸ ساعت به ۳ ساعت وجود ندارد و این دفاتر ۸ ساعت کاری حضور فعال دارند؛ حق‌السهم پرداخت‌شده به کارگزاران دفاتر ICT روستایی طی سال‌های گذشته افزایش یافته است. با این وجود او تنها هفته جاری را برای ارایه گزارشی قانع‌کننده به مجلس فرصت دارد.
کد مطلب: 19218
نام شما
آدرس ايميل شما


رحمان
feedback
Iran, Islamic Republic of
با این وضع اینترنت ... رو بجای استیضاح باید یک ضرب اخراج کنن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام