کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنترل شدید شبکه‌های اجتماعی در امارات

28 مرداد 1390 ساعت 22:04

ایتنا – پلیس امارات از کنترل شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با بروز ناآرامی‌های احتمالی در این کشور خبر داد.




پلیس دبی اعلام کرد برای یافتن هر گونه دلیل و نشانه‌ای از سازماندهی راهپیمایی یا اعتصاب، شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، سرهنگ عبدالرحیم بن شفیع، مدیر اداره مبارزه با جرایم سازماندهی شده در وزارت کشور امارات گفت پلیس این کشور شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس‌بوک را به شدت کنترل می‌کند.

وی افزود: هر کس به انتشار اخبار و بیانیه‌های دروغین و مغرضانه‌ای که به امنیت عمومی آسیب می‌زند اقدام کند، از یک ماه تا سه سال زندانی می‌شود.

بن شفیع در ادامه گفت در جریان شورش اخیر انگلیس، آشوبگران از وسایل ارتباطی نظیر شبکه‌های اجتماعی برای سازماندهی فعالیت‌های خود طی آشوب و غارتگری استفاده کردند.

این مسئول امنیتی با اشاره به حضور کارگران خارجی در امارات، خاطرنشان کرد آنچه که در انگلیس رخ داده، ممکن است اینجا هم رخ دهد.

هشتاد درصد جمعیت امارات را کارگران تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها از کشورهای آسیایی وارد امارات شده‌اند.

پیشتر تعدادی از این کارگران که اکثرشان هندی بودند، در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و شرایط بد زندگی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ایتنا، این در حالی است که چند ماه پیش حمله نیروهای امنیتی امارات علیه تنی چند از فعالان اینترنتی و حقوقی، با واکنش و انتقاد دوازده سازمان مدافع حقوق بشر روبرو شد.

در آن زمان گفته می‌شد ترس دولت امارات از درخواست مردم این کشور برای دموکراسی و آزادی و نیز نگرانی از تکرار اعتراضات جاری در کشورهای عربی در این کشور، هدف از این بازداشت‌ها بوده است.


کد مطلب: 19211

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19211/کنترل-شدید-شبکه-های-اجتماعی-امارات

ايتنا
  https://www.itna.ir