۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۰

گوگل و خداحافظی با گوشی‌های سامسونگ و اچ تی سی

ایتنا - کارشناسان معتقدند گوگل با خرید واحد موبایل شرکت موتورولا عملاً شانس حضور در گوشی‌های ساخت شرکت‌های سامسونگ و اچ تی سی را از دست داده است.
گوگل و خداحافظی با گوشی‌های سامسونگ و اچ تی سی




به گزارش ایتنا به نقل از فارس، گوگل روز گذشته از برنامه خود برای خرید این واحد بزرگ تجاری با پرداخت ۱۲.۵ میلیارد دلار خبر داد. ناظران بازار می‌گویند این اقدام گوگل به مایکروسافت فرصت می‌دهد تا سامسونگ و اچ تی سی را برای استفاده از سیستم عامل ویندوز فون تحت فشار بگذارد.


این شرکت‌ها که پیش از این هم نگران انحصارطلبی تجاری گوگل بوده‌اند ممکن است با این اقدام گوگل وحشت زده شده و استفاده از سیستم عامل آندروید را در تولیداتشان کاهش دهند.

فرانسیسکو جرونیمو تحلیل گر موسسه آی دی سی معتقد است که اگر چه این قرارداد از نظر مالی به نفع موتورولا بوده اما ممکن است در درازمدت به ضرر گوگل تمام شود که رقبا را به شدت ترسانده است.

گوگل با عقد این قرارداد وارد رقابت مستقیم با شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی مانند اچ تی سی، سامسونگ و سونی اریکسون شده و به همین علت این شرکت‌ها را به سمت استفاده از تولیدات مایکروسافت سوق می‌دهد که تنها سیستم عامل تولید می‌کند و بازگیر مهمی در حوزه سخت افزارهای همراه نیست.
کد مطلب: 19174
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام