۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بهره‌برداری از فاز اول شبکهٔ ملی اینترنت طی ۶ ماهه اول امسال

ایتنا - تقی‌پور: فاز اول این شبکه طی ۶ ماهه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا قبل از پایان برنامه پنجم این شبکه به طور کامل اجرایی خواهد شد.
رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


وزیر ارتباطات تاکید کرد: اظهارات مسئولان آمریکایی نشان می‌دهد که این کشور نیز به اینترنت جدیدی نیاز دارد تا برای اطلاعات حیاتی و حساس، امن و حفاظت شده باشد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، رضا تقی‌پور با بیان اینکه آمریکا هم از منظر امنیتی اینترنت را یک شبکه امن نمی‌داند و نمی‌تواند امنیت اطلاعات موجود در شبکه‌اش را تأمین کند گفت: ما در کنار شبکه ملی اینترنت، اینترنت را به عنوان یک سرویس با همان مسائلی که تاکنون وجود داشته است کماکان خواهیم داشت و پهنای باند داخل را به صورت امن و حفاظت شده برای کسب و کار اقتصادی و حریم شخصی خانوارها توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به استفاده از تجربه کشورهای مختلف در شبکه ملی گفت: کشورهایی مانند هند، روسیه و ترکیه ایمیل ملی را پیش از این راه‌اندازی کرده‌اند و در راستای ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فیبر نوری نیز تجربیات کشورهای ژاپن، کره، تایوان، آمریکا، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، سوئد و فرانسه استفاده خواهد شد که با اتصال منازل به فیبر نوری به کشور یکی از رکن‌های اساسی شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تلویزیون اینترنتی، ویدئو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های قابل ارائه برروی شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و گفت: فاز اول این شبکه طی ۶ ماهه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا قبل از پایان برنامه پنجم این شبکه به طور کامل اجرایی خواهد شد.
کد مطلب: 19140
نام شما
آدرس ايميل شما