۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲

واگذاری ADSL به 10درصد مشترکان تلفن ثابت

ایتنا - شرکت مخابرات ایران حدود بیست و پنج میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که واگذاری خط ADSL برای ۱۰ درصد این مشترکان از جمله برنامه های این شرکت است.
واگذاری ADSL به 10درصد مشترکان تلفن ثابت


یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران از واگذاری خطوط اینترنت پرسرعت ADSL به ۱۰ درصد مشترکان تلفن ثابت کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: در سال جاری توسعه اینترنت پرسرعت روند سریع‌تری به خود می‌گیرد.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، داوود زارعیان توسعه اینترنت پرسرعت را از جمله برنامه های شرکت مخابرات ایران برای سال جاری عنوان کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران بیش از ۱٫۵ سال است که در زمینه واگذاری اینترنت پرسرعت در کشور فعالیت می‌کند و تاکنون موفق شده است که نهصد و هفده هزار خط ADSL در کشور نصب کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری توسعه اینترنت پرسرعت روند سریع‌تری به خود می‌گیرد، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران حدود بیست و پنج میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که واگذاری خط ADSL برای ۱۰ درصد این مشترکان از جمله برنامه های این شرکت است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در این راستا واگذاری ۲٫۵ میلیون پورت پرسرعت اینترنت تا پایان سال در دستور کار مخابرات قرار گرفته است، ادامه داد: هم کنون تعداد مشترکان ADSL مخابرات دویست و نود و هفت هزار نفر برآورد می‌شود که باید این تعداد گسترش یابد.

زارعیان تصمیم مخابرات را برای واگذاری ۲٫۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در کشور، برنامه حداقلی این شرکت عنوان کرد و گفت: ظرفیت برای فعالیت در بخش ADSL در کشور وجود دارد و شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP با برنامه های توسعه ای می‌توانند ضریب نفوذ این پروتکل ارتباطی را افزایش دهند.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گروه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP ها) توانستند تعداد پورت‌های ADSL نصب شده در سطح کشور را تا پایان خردادماه ۱۳۹۰ از مرز یک میلیون و پانصد هزار پورت عبور دهند که از این تعداد بیش از نهصد و یازده هزار پورت دایر و به کاربران واگذار شده و زیر بار است.

با این وجود و طبق شواهد، بخش خصوصی، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای وایمکس در مجموع توانسته‌اند کمتر از سه میلیون خط اینترنت پرسرعت راه اندازی کنند که با وجود آنکه تنها نیمی از این خطوط به کاربران واگذار شده، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور به ۳ درصد هم نمی‌رسد.

ضریب نفوذ اینترنت دایل آپ در کشور که دسترسی کاربران را با حداکثر سرعت ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به شبکه اینترنت ممکن می‌کند براساس آخرین آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۲٫۶ درصد اعلام شده است.
کد مطلب: 19103
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام