۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
با نصب ۸۰ BTS در سطح شهر تهران؛

اپراتور سوم همچنان زير تست

ایتنا - شاهین آرپناهی مدیرکل برند و ارتباطات تامین تلکام در تشریح آخرین وضعیت پروژه اپراتور سوم تلفن همراه تاکید کرد که همچنان این پروژه در حال تست فنی است.
اپراتور سوم همچنان زير تست


یک مقام مسئول در شرکت تامین تله کام با گذشت نزدیک به سه ماه از مهلت این اپراتور برای عرضه عمومی سیم کارت‌های نسل سوم به بازار اعلام کرد که شبکه موبایل اپراتور سوم همچنان در حال تست فنی است.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه سال ۸۹ شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - را به عنوان بهره بردار پروژه اپراتور سوم موبایل اعلام کرد که طبق پروانه صادر شده، این اپراتور باید از اوایل خردادماه ۹۰ شبکه خود را راه اندازی و سیم کارت‌هایی با قابلیت نسل سوم موبایل – ۳G - وارد بازار می‌کرد که این امر تاکنون محقق نشده است.
شاهین آرپناهی مدیرکل برند و ارتباطات تامین تلکام در تشریح آخرین وضعیت پروژه اپراتور سوم تلفن همراه تاکید کرد که همچنان این پروژه در حال تست فنی است.

وی با بیان اینکه شبکه اپراتور سوم در حال گسترش و همچنان درحال تست است اضافه کرد: تمامی تلاش مجموعه تامین تله کام به راین است که در اولین فرصت سیم کارت‌های خود را به بازار عرضه کند به نحوی که این شبکه هم اکنون در تهران در حال گسترش است و عرضه عمومی سیم کارت‌های این اپراتور نیز از این شهر آغاز می‌شود.

آرپناهی با اشاره به زمان بندی فشرده برای بهره برداری از این پروژه گفت: تست شبکه در حال انجام است و به زودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام خواهد شد.

مدیرکل برند و ارتباطات تامین تله کام با بیان اینکه تست شبکه با هدف اخذ تاییدیه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می‌گیرد، در مورد زمان پایان فاز آزمایشی این شبکه تاریخ مشخصی اعلام نکرد.

وی گفت: مشکل اصلی پروژه اپراتور سوم فاینانس - قرارداد تامین مالی از منابع بین‌المللی - بوده که این مشکل هم اکنون حل شده و قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

آرپناهی با بیان اینکه ذینفع بزرگ پروژه اپراتور سوم موبایل مجموعه تامین تله کام است گفت: این مجموعه بسیار علاقه‌امند است که این پروژه هرچه سریع‌تر شکل اجرایی به خود گیرد.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مشکلات این پروژه که به تاخیر در بهره برداری آن دامن زد خارج از اختیارات مجموعه تامین تله کام بود اما هم اکنون بخش اعظم این مشکلات برطرف شده است.

پیش از این گفته شده بود که تست شبکه نسل سوم موبایل در کشور دهه فجر ۸۹ انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوهفته گذشته در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که برای پاسخگویی به آخرین وضعیت اپراتور سوم موبایل برگزار شد اعلام کرد که اپراتورسوم تاکنون توانسته ۸۰ آنتن BTS در تهران نصب کند.

این درحالی است که یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده: اپراتور سوم تنها موفق به انجام ۱۰ درصد تعهدات خود برای راه اندازی شبکه شده که این تاخیرهای ضررهای بسیاری برای کشور به همراه داشته است.
کد مطلب: 19090
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
"آرپناهی با اشاره به زمان بندی فشرده برای بهره برداری از این پروژه گفت: تست شبکه در حال انجام است و به زودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام خواهد شد."
انگار بچه گول میزنن،اینکه کاری که باید خیلی وقت پیش انجام میدادن و ندادن با تاخیر خیلی زیاد و در آینده نامعلوم انجام بشه خبر خوش؟! مهم اینه یه کاری که قراره انجام بشه درست و به موقع انجام بشه و الا ناتوانترین افراد هم میتونن سختترین کارها رو با تاخیر خیلی زیاد انجام بدن،این که دیگه منت گذاشتن نداره.
شفیعی
feedback
United States
سلام

این قضیه فایننس را دروست می فرماین ولی انها که می دانستند که ایزان با تحریم بانکی روبروست چرا این این کار رو زودتر انجام ندادند و چرا این مشکل برا شرکت ایرانسل نیست ؟ جواب سئوال دومم رو خودم می دم جون ایرانسل شرکت بین المللی و کاربلدی مثل ام تی ان کنارشه و شرکتهای تولید کننده تجهیزات مانند نوکیا زیمنس و اریکسو و حتی این هواوی چینی که تو اپراتور سوم همراه شرکت زی تی ای چین بی رقیب موندن پول را از طریق ام تی ان در جاهای دیگر دنیا وصول می کنن و این است همکاری 2 جانبه وقتی شما اتصالات را بیرون کردین یا حقشو ضایع کردین باید فکر اینجاشو می کردین که حداقل برا روزه مبادا نگهش می داشتیم تا از اون طریق گیت وی اونا پول تجهیزات رو پرداخت کنین. در ضمن تامین اجتماعی و این شرکت شستا تجربه اپراتوری نداره که بازم کاش یه شرکت قوی کنارشون بود مثل اتصالات یا ام تی ان
ابراهیمی
feedback
Iran, Islamic Republic of
در مورد شرکت رایتل که تلاش می کند شبکه موبایل خود را راه اندازی نماید باید یادآور شد که پروژه به این وسعت و عظمت به هیچ وجه نمی تواند توسط یک سازمان دولتی اجرا شود. برای اجرای چنین پروژه هایی قدرت مالی و همچنین انگیزه بزرگ لازم است که هیچ شرکت دولتی اینها را ندارد. از اسفند سال قبل برای شروع پروژه در 8 شهر بزرگ منتظر هستم و همچنان امروز هم منتظریم! تاخیرات خیلی آسان جا می افتد و چون سازمان دولتی است، هیچکس هم اهمیتی نمی دهد. شاید واگذاری تعدادی از سهام شرکت رایتل به کارکنان و مدیریت این شرکت ، کمی این انگیزه را افزایش دهد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام