۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۱

کشف حملات گسترده هکرها به نهادهای بین‌المللی

ایتنا - مک‌آفی می‌گوید رشته حملات کشف شده از جانب یک کشور انجام شده است.
کشف حملات گسترده هکرها به نهادهای بین‌المللی


مک‌آفی، از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت کامپیوتری اعلام کرده است که بیش از ۷۰ سازمان و نهاد در سرتاسر جهان طی ۵ سال گذشته بارها هدف حملات هکرهای کامپیوتری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از بی‌بی‌سی، ۶ دولت، سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی المپیک و شماری از شرکت‌های دفاعی و امنیتی از جمله اهداف هکرها در این حملات بوده‌اند.

بر اساس گزارش شرکت مک‌آفی هکرها در بعضی از موارد سال‌ها زمان صرف گشتن در میان اطلاعات محرمانه مؤسسات مالی، سامانه‌های نظامی و ارتباطات ماهواره‌ای کرده‌اند.

مک‌آفی اعلام کرده است که این رشته حملات کم‌سابقه در دنیای مجازی، که در ماه مارس ۲۰۱۱ موفق به کشف آن شده، از جانب یک کشور صورت گرفته است.

مک‌آفی نام این کشور را اعلام نکرده، اما روزنامه واشنگتن پست به نقل از بعضی کارشناسان گزارش داده است که به نظر می‌رسد کشور مورد اشاره در این گزارش، کشور چین باشد.

چین همواره هرگونه دخالت دولت این کشور در چنین حملاتی را رد کرده واتهامات علیه خود را «بی‌اساس» خوانده است.
مظنون همیشگی.

راج سمانی، یکی از مسئولان اروپایی شرکت مک‌آفی می‌گوید که این حملات مجازی همچنان ادامه دارد.

آقای سمانی می‌گوید: «سطح این حملات با حملات» اژدهای شب «در اوایل سال جاری میلادی کاملا متفاوت است. آن‌ها تنها یک بخش خاص را هدف گرفته بودند، اما این حملات تازه کشف‌شده بسیار بسیار گسترده‌تر است.».

شناسایی این حملات نتیجه ۵ سال تحقیق بر روی اطلاعات شماری از شرکت‌هاست که مورد حمله قرار گرفته بودند.

راج سمانی می‌گوید: «در بعضی موارد ما اجازه نفوذ و دسترسی بیشتری پیدا کردیم تا ببینیم چه اطلاعاتی دزدیده شده است. در بیشتر موارد شواهد نشان از هدف قرار گرفتن ایده‌ها و نوآوری‌های ارزشمند دارد.».

به گفته آقای سمانی، دولت هند، صنایع فولاد و شرکت‌های امینت کامپیوتری نیز از جمله اهداف هکرها بوده‌اند.

مک‌آفی می‌گوید اطلاعی از سرنوشت و نحوه به‌کارگیری اطلاعات دزدیده‌شده ندارد. اما بنا بر اعلام این شرکت این اطلاعات می‌تواند برای پیشبرد تکنولوژی‌های موجود و کمک برای شکست رقبای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایتنا به نقل از بی‌بی‌سی‌، با وجود آن که شماری از کارشناسان معتقدند این حملات از داخل چین صورت می‌گیرد، اما گراهام کلولی از شرکت سوفوس می‌گوید: «هر بار که چنین گزارش‌هایی منتشر می‌شود، انگشت اتهام به سوی چین نشانه می‌رود.».

به گفته آقای کلولی تمام کشورها احتمالا از امکان جاسوسی در اینترنت استفاده می‌کنند، زیرا «آسان و به صرفه» است.
کد مطلب: 19017
نام شما
آدرس ايميل شما


بهرام
feedback
Iran, Islamic Republic of
من فکر نمیکنم که چنین اتهاماتی علیه چین واقیعت داشته باشه. کسانی که به چنین سرورهای نفوذ میکنن از دانش و ( تجربه ) بالای برخودار هستن و حملات خودشون رو از چندین کشور مختلف انجام میدن (تیمی) و بعد از اتمام کار همه رده پاهارو پاک میکنن ( جز موارد خاص که ارتش سایبری یک کشور وارد عمل میشه) و اون موقعه به جا ماندن ردهپاها برای اون کشور مفهومی نداره.( شاید من اشتباه میکنم در این مورد)
این گونه حملات بزرگ امسال بسیار زیاد شده و سال 2011 سال جولان دادن هکرهاست ناگفته نماند که یکیش هم پارسال اتفاق افتاد