۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۰
توسط مادربوردهای P۸B WS اسوس؛

دریافت گواهی کیفیت ISV

ایتنا - مادربوردهای فوق‌حرفه‌ای اسوس از رده P۸B WS موفق به دریافت گواهی کیفیت از سوی بنیاد تولیدکنندگان مستقل نرم‌افزار (ISV) شدند.
دریافت گواهی کیفیت ISV



این مادربوردها مجهز به هسته گرافیکی HD P۳۰۰۰ اینتل هستند و توانایی اجرای نرم‌افزارهای خلق محتوای سه‌بعدی را دارند و این گواهینامه نیز به دلیل کارایی این محصولات در اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی و سه‌بعدی به مدل‌های سری P۸B WS اعطا شده است.

به گزارش ایتنا، مدل‌های قدرتمند سری P۸B WS برای استفاده در سیستم‌های حرفه‌ای و ایستگاه‌های کاری (Workstation) مناسب هستند و از پردازنده‌های سندی‌بریج با سوکت LGA۱۱۵۵ پشتیبانی می‌کنند.

وجود یک هسته گرافیکی درونی با توانایی بالا برای پردازش و اجرای محاسبات گرافیکی به همراه قیمت رقابتی باعث شده تا این مدل یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کاربران حرفه‌ای باشد.

کارایی این هسته گرافیکی در سطح بالایی است بطوری‌که بازدهی آن در کاربردهای مدلینگ برای نرم‌افزارهای این بخش متناسب با بازدهی کارت‌های گرافیکی مستقل است.

ضمن اینکه این هسته گرافیکی برای کار با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ نسخه CS۵، Autodesk Inventor نسخه ۲۰۱۱، UGS Solid edge، ادوبی پریمیر المنت نسخه ۹ بهینه شده و گواهی کیفیت نیز با توجه به بررسی مادربوردهای P۸B WS توسط این نرم‌افزارها دریافت شده است.

این مشخصات باعث می‌شود کاربران از خرید کارت‌های گرافیکی مستقل بی‌نیاز باشند و بتوانند از طریق پردازنده‌های زئون اینتل از نوع E۳-۱۲x۵ توان برابر با یک کارت گرافیکی کوادرو FX ۵۸۰ از انویدیا را بدست آورند.

پردازنده‌های زئون E۳ که روی این مادربورد قابل نصب هستند در رده Core i۳ اینتل قرار می‌گیرند و بر اساس معماری سندی‌بریج تولید شده‌اند.

در این پردازنده‌ها هسته گرافیکی HD P۳۰۰۰ اینتل استفاده شده با این حال آنچه مادربوردهای اسوس را متمایز می‌کند، طراحی مدار چاپی و بایوس این محصولات برای سازگاری بیشتر و بهینه‌سازی توان پردازش گرافیکی است.

آزمایش‌هایی که برای سنجش کارایی رابط openGL روی این مادربوردها توسط نرم‌افزار SPECviewperf ۱۱ انجام شده است نشان‌دهنده تأثیر مستقیم مهندسی اسوس روی این مادربوردها است در نتیجه نرم‌افزارهای خانواده CAD برای طراحی و نرم‌افزارهای خانواده CAE برای مهندسی از طریق کامپیوتر به همراه برنامه‌های گروه DCC برای خلق محتوای دیجیتال و گوه GIS که شامل نرم‌افزارهای اطلاعات جغرافیایی هستند به آسانی روی این مادربوردها اجرا خواهند شد.

مادربورد P۸B WS اسوس مجهز به تراشه C۲۰۶ اینتل است. این تراشه آخرین مدل ارایه شده از سوی اینتل برای پشتیبانی از پردازنده‌های E۳-۱۲xx است که نوع معماری چیپ، امکان افزایش پهنای باند را فراهم می‌کند.

این تراشه امکان استفاده از دو درگاه نسل سوم SATA با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه روی مادربورد را فراهم می‌کند و ۴ درگاه نسل دوم SATA نیز در این مدل قرار داده شده که می‌توان برای بخش ذخیره‌سازی و اتصال هارددیسک‌ها با پیکربندی Raid هم از آن‌ها استفاده کرد.

در بخش گرافیکی، مادربورد P۸B WS از پیکربندی کراس‌فایر ایکس برای نصب ۴ کارت گرافیکی مجهز به تراشه‌های ساخت AMD پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های زئون E۳-۱۲۰۰ در هر دو رده سرور و ایستگاه‌های کاری قابل استفاده هستند و این مادربوردها نیز خصوصیات مخصوص هر کدام از این رده‌ها را دارند.

به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های مهم برای مادربوردهای رده سرور پشتیبانی آن‌ها از سیستم خطایابی در بخش رم است که این مادربوردها نیز از رم‌های رده سرور از نوع ECC پشتیبانی می‌کنند.

امکانات رده سرور محدود به پردازنده نیست و در سایر بخش‌ها نیز می‌توان ویژگی‌های منحصر به فردی را مشاهده کرد.

در بخش شبکه از ۲ پورت گیگابیتی در کلاس سرورها استفاده شده است که به دلیل پردازش مستقل از طریق تراشه‌های ۸۲۵۷۴L ساخت اینتل، کم‌ترین بار اضافی را به پردازنده سیستم تحمیل خواهند کرد.

این پورت‌ها توانایی تیمینگ دارند و پهنای باند شبکه دوبرابر شرایط عادی خواهد شد. تراشه شبکه در P۸B WS به دلیل توانایی مناسب در مجازی‌سازی از طرف VMware مورد تایید قرار گرفته است.

از دیگر امکانات این مادربوردها می‌توان به سیستم تغذیه ۸ ۲ فاز برای تامین ولتاژ اشاره کرد که به شیوه طراحی مدار منحصر به فرد اسوس انجام شده است.

در این طراحی امکان اورکلاکینگ و افزایش توان پردازنده تا سطح قابل قبولی وجود دارد و مادربورد در تامین ولتاژ محدودیتی نخواهد داشت.

پشتیبانی از درگاه نسل سوم USB با سرعت ۸٫۴ گیگابیت بر ثانیه، بایوس EFI با رابط کاربری آسان و بهینه شده، واحد پردازش توان برای مدیریت و افزایش بازدهی توان مصرفی سیستم و نسخه دوم مجموعه نرم‌افزاری AI Suite برای کنترل کامل سیستم از دیگر مشخصات مادربوردهای P۸B WS هستند.

تراشه رمزگشایی صوتی این مدل از نوع ALC۸۹۲ ساخت Realtek است و از ۸ کانال صوتی پشتیبانی می‌کند.
کد مطلب: 19015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام