کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهندسی اجتماعی در خدمت هکرها

افزایش بزهکاری در اینترنت به دنبال مرگ خواننده انگلیسی

13 مرداد 1390 ساعت 4:41

ایتنا – به نظر می‌رسد هکرها خبر مرگ ایمی واینهاوس را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.




ایمی واینهاوس یکی از موفق‌ترین و مشهورترین خواننده‌های زن در انگلیس که چندی پیش در سن ۲۷ سالگی جان خود را از دست داد، به سوژه روز نفوذگران سایبری تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از NDTV، به دنبال اعلام خبر مرگ ایمی واینهاوس، میزان بزهکاری‌های اینترنتی سی درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد هکرها با بهره‌گیری از تکنیک مهندسی اجتماعی، مرگ این خواننده مشهور را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.

در این شیوه، ایمیل‌هایی با عنوان «فیلم جان باختن ایمی واینهاوس» یا «لحظات آخر عمر ایمی واینهاوس» در فضای اینترنت منتشر می‌شود، که کلیک بر آنها، کاربران را به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت می‌کند.

بنا به اعلام بی‌بی‌سی، هنوز علت مرگ ایمی واینهاوس اعلام نشده اما این خواننده سال‌ها با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست به گریبان بوده است.

گفتنی است مهندسی اجتماعی که امروزه به یکی از شگردهای نفوذ اینترنتی تبدیل شده است، بر خلاف نامش یک نوع رشته تخصصی مهندسی یا رایانه‌ای نیست بلکه روشی است برای دستیابی به اطلاعات که در آن به جای استفاده از مهارت‌های فنی و مهندسی، از مهارت‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

در این روش نفوذگر می‌کوشد بدون اینکه قربانی را نسبت به خود دچار بدگمانی کند، با هنر بهره‌برداری از رفتارهای آسیب‌پذیر وی، به هدف خود که اغلب کسب درآمد غیرقانونی است، نائل شود.

از جمله این رفتارهای آسیب‌پذیر می‌توان به کنجکاوی و عطش کسب اطلاعات درباره یک رویداد مهم و داغ اشاره کرد.


کد مطلب: 19012

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19012/افزایش-بزهکاری-اینترنت-دنبال-مرگ-خواننده-انگلیسی

ايتنا
  https://www.itna.ir