۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۰
رضا دانش:

ارتباط نظام صنفي با رسانه‌ها نیاز به بازتعریف دارد

ایتنا - عضو سازمان نظام صنفی: به نظر می‌رسد ارتباط سازمان با رسانه‌ها نیاز به بازتعریف و بازبینی دارد و در شرایط فعلی آن‌را خیلی خوب ارزیابی نمی‌کنم.
ارتباط نظام صنفي با رسانه‌ها نیاز به بازتعریف دارد


رضا دانش کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و عضو هيئت مديره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا، در مورد نقش رسانه‌های این حوزه گفت: رسانه‌ها اصولاً می‌بایست کلیه رویدادهای حوزه آی.تی را بدون جهت گیری منعکس کرده و سپس در ارائه تحلیل‌های مستقل، متقن و مستند کوشا باشند.
 وي در اين زمين افزود: اینکه این نقش تا چه حد ایفاء شده است متراژی برای اندازه گیری آن ندارم، اما احساس من این است که نه ضعیف بوده و نه قوی به ویژه در بخش تحلیل جای کار زیادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد رابطه نهادهای متولی صنف با رسانه‌های فاوا بیان داشت: اگر منظور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است، به نظر می‌رسد این ارتباط نیاز به بازتعریف و بازبینی دارد و در شرایط فعلی آن را خیلی خوب ارزیابی نمی‌کنم و علت آن‌را اصولاً می‌بایست در طرفین جست‌وجو کرد نه این که یک‌سویه قضاوت کنیم.

وی در این‌باره افزود: باور داشتن بیشتر رسانه‌ها ضروری به نظر می‌رسد؛ بهتر است برای شفاف‌تر شدن این امر نشست‌های هم‌اندیشی میان اصحاب رسانه و مدیران سازمان برگزار گردد.

این کارشناس در خصوص تأثیر رسانه‌ها در حل مشکلات حوزه به خبرنگار ایتنا گفت: از دید من رسانه‌ها نقش روشنگرانه دارند نه حل کننده مسائل، لذا اگر مشکلات و معضلات صنف را از طریق مصاحبه با مدیران و آحاد صنف و نیز تحلیل‌های خود در رسانه‌هایشان برجسته نمایند می‌توانند از این طریق یاریگر صنف باشند.

دانش در مورد سطح علمی خبرنگاران و رسانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: من در موقعیت تعیین سطح علمی خبرنگاران نیستم، اما اگر بخواهم خیلی حسی به سوال شما پاسخ داده باشم آن را متوسط ارزیابی می‌کنم و طبیعی است که جای کار زیادی دارد. خیلی از خبرنگاران صرفاً اخبار را نقل قول می‌کنند و حتی بعضاً به دلیل عدم آشنائی با مطالب این نقل قول هم تمام و کمال انجام نمی‌شود که ناشی از عدم تسلط به مفاهیم حوزه آی.تی است؛ اما هستند خبرنگارانی که تسلط نسبتاً خوبی دارند و کارشان را نیز به خوبی انجام می‌دهند.

وی در انتهاي گفت‌وگوی خود با ایتنا ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و به ویژه خبرنگاران حوزه آی.تی اضافه کرد: آرزو می‌کنم در کارشان موفق و پیروز باشند و در تعامل با فعالان آی.تی کشور راه را به سوی رشد این صنعت هموارتر کنند.
کد مطلب: 19003
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام. این مطالب را قبلا یکی از مدیران سازمان نظام صنفی به نام آقای صالحی هم گفته بود. بهتر است مطالب تحلیلی تر و عمیق تری منتشر نمایید.
رضا دانش
feedback
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به كامنت دوست عزيزمان در ارتباط با بيان اين مطالب توسط آقاي صالحي لازم ميدانم توضيح دهم كه وقتي خبرنگاري از بنده سوال ميكند بايد جواب ايشان را بدهم مستقل از اينكه پاسخ سوال شبيه گفته هاي شخص ديگري هست يا خير مضاف بر اينكه آقاي صالحي از اعضاي فعال سازمان هستند نه از مديران سازمان.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام