کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رضا دانش:

ارتباط نظام صنفي با رسانه‌ها نیاز به بازتعریف دارد

سايت خبری ايتنا , 12 مرداد 1390 ساعت 13:00

ایتنا - عضو سازمان نظام صنفی: به نظر می‌رسد ارتباط سازمان با رسانه‌ها نیاز به بازتعریف و بازبینی دارد و در شرایط فعلی آن‌را خیلی خوب ارزیابی نمی‌کنم.




رضا دانش کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و عضو هيئت مديره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا، در مورد نقش رسانه‌های این حوزه گفت: رسانه‌ها اصولاً می‌بایست کلیه رویدادهای حوزه آی.تی را بدون جهت گیری منعکس کرده و سپس در ارائه تحلیل‌های مستقل، متقن و مستند کوشا باشند.
 وي در اين زمين افزود: اینکه این نقش تا چه حد ایفاء شده است متراژی برای اندازه گیری آن ندارم، اما احساس من این است که نه ضعیف بوده و نه قوی به ویژه در بخش تحلیل جای کار زیادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد رابطه نهادهای متولی صنف با رسانه‌های فاوا بیان داشت: اگر منظور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است، به نظر می‌رسد این ارتباط نیاز به بازتعریف و بازبینی دارد و در شرایط فعلی آن را خیلی خوب ارزیابی نمی‌کنم و علت آن‌را اصولاً می‌بایست در طرفین جست‌وجو کرد نه این که یک‌سویه قضاوت کنیم.

وی در این‌باره افزود: باور داشتن بیشتر رسانه‌ها ضروری به نظر می‌رسد؛ بهتر است برای شفاف‌تر شدن این امر نشست‌های هم‌اندیشی میان اصحاب رسانه و مدیران سازمان برگزار گردد.

این کارشناس در خصوص تأثیر رسانه‌ها در حل مشکلات حوزه به خبرنگار ایتنا گفت: از دید من رسانه‌ها نقش روشنگرانه دارند نه حل کننده مسائل، لذا اگر مشکلات و معضلات صنف را از طریق مصاحبه با مدیران و آحاد صنف و نیز تحلیل‌های خود در رسانه‌هایشان برجسته نمایند می‌توانند از این طریق یاریگر صنف باشند.

دانش در مورد سطح علمی خبرنگاران و رسانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: من در موقعیت تعیین سطح علمی خبرنگاران نیستم، اما اگر بخواهم خیلی حسی به سوال شما پاسخ داده باشم آن را متوسط ارزیابی می‌کنم و طبیعی است که جای کار زیادی دارد. خیلی از خبرنگاران صرفاً اخبار را نقل قول می‌کنند و حتی بعضاً به دلیل عدم آشنائی با مطالب این نقل قول هم تمام و کمال انجام نمی‌شود که ناشی از عدم تسلط به مفاهیم حوزه آی.تی است؛ اما هستند خبرنگارانی که تسلط نسبتاً خوبی دارند و کارشان را نیز به خوبی انجام می‌دهند.

وی در انتهاي گفت‌وگوی خود با ایتنا ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و به ویژه خبرنگاران حوزه آی.تی اضافه کرد: آرزو می‌کنم در کارشان موفق و پیروز باشند و در تعامل با فعالان آی.تی کشور راه را به سوی رشد این صنعت هموارتر کنند.


کد مطلب: 19003

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/19003/ارتباط-نظام-صنفي-رسانه-ها-نیاز-بازتعریف

ايتنا
  https://www.itna.ir