۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۷
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند مدیریت یکپارچه است

ایتنا - دستغیب خاطر نشان کرد: ورود متخصصان و کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای به مقوله نظارت و توزیع این بازی‌ها در کشور می‌تواند وضعیت نابسامان بازار این بخش از محصولات فرهنگی را ساماندهی نماید.
ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند مدیریت یکپارچه است



نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس یکدست شدن حوزه تصمیم‌گیری و نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای در کشور را یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان حوزه فرهنگ برشمرد.

به گزارش ایتنا، "سیداحمدرضا دستغیب" دستورالعمل جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری کلیه مسئولیت‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در راستای ایجاد یک مدیریت یکپارچه در این حوزه، امری مثبت تلقی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای حوزه وسیعی است که از تولید داخلی تا محصولات وارداتی اعم از واردات رسمی و قاچاق را در بر می‌گیرد که ضرورت نظارت در این بخش احساس می‌شد.

دستغیب خاطر نشان کرد: ورود متخصصان و کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای به مقوله نظارت و توزیع این بازی‌ها در کشور می‌تواند وضعیت نابسامان بازار این بخش از محصولات فرهنگی را ساماندهی نماید.

وی فضای حاکم بر بازار بازی‌های رایانه‌ای در کشور را فضایی برنامه‌ریزی نشده و نامنظم توصیف کرد و گفت: از سویی تولید بازی‌های بومی به عهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار داشت اما کار صدور مجوز برای بازی‌های خارجی و مقابله با قاچاق این محصولات در بخش‌های دیگری از وزارت ارشاد انجام می‌شد.

دستغیب تاکید کرد: اینکه هر گروه سنی بدون ضابطه به هر نوع بازی رایانه‌ای دسترسی داشته باشد، وضعیت مطلوبی نیست و لازم بود یک نهاد به عنوان متولی برای نظارت بر محتوای این بازی‌های وارداتی به طور تخصصی وارد عرصه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: چند سالی است که موضوع حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گرفته و تاکنون نیز کارهای خوبی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در این زمینه شده است.

دستغیب در عین حال افزود: بازی‌های رایانه‌ای که تاکنون در کشور تولید شده‌اند به لحاظ فنی و طراحی با استانداردهای جهانی فاصله دارند و لازم است متولیان این حوزه حمایت بیشتری از آثار تولیدی هنرمندان داخلی داشته باشند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو، لزوم نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای وارداتی به کشور را گوشزد کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای یکی از حربه‌هایی است که دشمن در عرصه جنگ فرهنگی علیه انقلاب اسلامی روی آن حساب باز کرده است.

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هم‌اکنون به دلیل وجود برخی نقاط ضعف در حوزه نظارت، بخشی از بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار به صورت قاچاق به کشور وارد شده‌اند که نظارتی بر محتوای این بازی‌ها وجود ندارد.

دستغیب یادآور شد: از آنجا که ایران عضو کنوانسیون مالکیت معنوی (کپی رایت) نیست، کنترل و مدیریت بازی‌های رایانه‌ای در کشور با دشواری‌های فراوانی رو به رو است.
کد مطلب: 18966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام