به گزارش ایتنا به نقل از مهر، محمود خسروی درباره نرخ پهنای باند اینترنت و دلایل عدم توانایی مالی خانوار ایرانی در استفاده از اینترنت در شرایط موجود اظهار داشت: زمانی پهنای باند اینترنت ارزان خواهد شد که تمامی میزبانیها و محتواهای این شبکه را در داخل کشور تولید کنیم و در داخل کشور هم این اطلاعات رد و بدل شود.
وی با تاکید بر اینکه اغلب کشورها ۹۰ درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان تولید و رد و بدل میکنند ادامه داد: اکثر کشورها تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از محتوای شبکه اینترنت خارجی استفاده میکنند و به همین دلیل نرخ استفاده از پهنای باند در این کشورها پایینتر از ایران است.
خسروی با بیان اینکه ما اینترانت را به یک دهم قیمت اینترنت ارائه میدهیم گفت: اما روی اینترانت هیچ محتوایی وجود ندارد و به همین دلیل کاربران مجبور به استفاده از اینترنت برای دریافت خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: باید روی اینترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گیرد و یا شبکه اینترنت کشور محتوای داخلی داشته باشد و میزبانیها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند برای تبادل اطلاعات از یک سازمان به سازمان دیگر هزینه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش میدهد ، تصریح کرد: تنها راهکاری که میتوان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مسئله است.
وی با اشاره به ارائه تخفیف ۲۰ درصدی به شرکتهای اینترنتی برای دریافت پهنای باند و کاهش ۶ درصدی قیمت اینترنت برای کاربران اضافه کرد: حتی اگر پهنای باند رایگان نیز به شرکتهای اینترنتی توزیع شود تنها حدود ۳۰ درصد در قیمت ارائه اینترنت به کاربر نهایی تأثیرگذار خواهد بود به همین دلیل مشکل نرخ اینترنت تنها با ارائه محتوا در داخل کشور مرتفع میشود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انحصار توزیع و تأمین پهنای باند توسط این شرکت را دلیلی بر گرانی نرخ فعلی پهنای باند ندانست و گفت: این تبلیغی است که برخی شرکتها علیه شرکت ارتباطات زیرساخت دارند و به هیچ وجه منطقی نیست.