۰
plusresetminus
شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲

بررسی امکانات دوربین نوکیا N۹ -امکانات فوکوس اتوماتیک انعطاف‌پذیر

ایتنا - نوکیا N۹ از امکانات فوکوس انعطاف‌پذیر زیادی برخوردار است.
بررسی امکانات دوربین نوکیا N۹ -امکانات فوکوس اتوماتیک انعطاف‌پذیر




با این گوشی می‌توان در فاصله ۱۰ سانتی‌متری فوکوس لمسی و اتوماتیک پی‌درپی انجام داد.

به گزارش ایتنا، در دوربین نوکیا N۹ تجربه ثبت تصاویر به صورت تمام لمسی امکان‌پذیر است. فوکوس اتوماتیک لمسی به این معنی است که انگشت کاربر می‌تواند به راحتی بین انتخاب نقطه فوکوس و کلید لمسی ثبت تصویر بدون تغییر حالت در گرفتن گوشی حرکت کند.

کاربر هنوز هم می‌تواند انگشت روی کلید لمسی ثبت تصویر یا همان شاتر نگه دارد؛ درست مثل همان حالتی که با کلید سخت‌افزاری انجام می‌دهد و روی نقطه‌ای فوکوس را قفل می‌کند.

البته اتوفوکوس در بسیاری از موارد به این معناست که لازم نیست خود کاربر این کار را انجام دهید.

همین که تصویر در فریم یا کادر باشد می‌توان با یک لمس کوچک تصویر را در حالت فوکوس ثبت کرد.

استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز بسیار راحت است و هنگامی که چهره‌ای تشخیص داده شد، کمترین نیاز به تغییر نقطه فوکوس وجود خواهد داشت.

فوکوس اتوماتیک پیوسته هم در حالت ثبت تصویر و هم ضبط ویدئو کارایی دارد. در حالت ویدئو مزیتش این است که می‌تواند از فاصله ۱۰ سانتی‌متری تا بی‌نهایت را فوکوس نرمی داشته باشد.

هنگامی که کاربر می‌خواهد سوژه‌اش در لبه فریم یا کادر قرار بگیرد، مثلاً هنگام ضبط کردن، حرکت کند، انتخاب لمسی برای نقطه فوکوس برای ایجاد انعطاف بیشتر در دسترس است.

در حالت عکس‌برداری، اتوفوکوس پی‌درپی کمک می‌کند تا کندی‌های فوکوس خودکار در بسیاری از موارد رفع شود.

در بسیاری از موارد، هنگامی که کاربر آماده تصویربرداری است، اتوفوکوس پیوسته قبلاً به درستی روی صحنه یا سوژه مورد نظر فوکوس کرده است.

در نتیجه به راحتی با لمس کلید ثبت، تصویر فوراً و بدون هیچ تأخیری ثبت می‌شود.

در تولید این محصول با واکنش سریع، بهبودهای زیادی انجام شده است و کاربران این آزادی را دارند که هر وقت می‌خواهند تصویر مورد نظرشان را ثبت کنند.

با فشار دادن کلید ثبت، تصاویر به سرعت ثبت می‌شوند؛ چه فوکوس کامل شده باشد و چه نشده باشد. در بسیاری از موارد، فوکوس قبل از اینکه کاربر کلید ثبت را فشار دهد کامل می‌شود.

این تصمیم آگاهانه‌ای است که ثبت سریع تصاویر را همیشه ممکن می‌سازد.

هر چند، اگر کاربر بخواهد مطمئن شوید که تصویر در فوکوس کامل است (فرض بر اینکه هنوز توسط منطقه فوکوس رنگی مشخص نشده است) با نگه داشتن کلید، فوکوس قفل می‌شود. هنگانی که کاربر انگشت خود را از روی صفحه برمی‌دارد، تصویر فوراً ثبت می‌شود.

البته اگر انگشت خود را روی کلید ثبت بکشد، قفل فوکوس برطرف می‌شود و هیچ تصویری ثبت نمی‌شود؛ بنابراین، کاربر در دوربین نوکیا N۹ دقیقاً همان کنترل کلیدهای سخت‌افزاری را تجربه می‌کند؛ منتها با ارگونومیک عالی.

کارایی بهتر
تیم طراحی نوکیا N۹ در تولید و بهینه کردن تجربه کاربری یکپارچه در تصویربرداری با این گوشی بسیار تلاش کرده‌اند.

یکی از این بهینه‌سازی‌ها در سرعت است. با اولین استفاده کاربر متوجه خواهد شد که وقتی تصویری ثبت یا ضبط می‌کند، منظره‌یاب دوربین به سرعت برای ثبت تصویر بعدی آماده است.

این سریع‌ترین روش در استفاده از نوکیا N۹ است. البته، اگر کاربر ترجیح دهد که تصویری را که ثبت کرده می‌خواهد ببیند یا لازم است فوراً آن را ویرایش کرده یا به اشتراک گذارید، می‌تواند در منوی تنظیمات برای نمایش تصویر ثبت شده گزینه‌های ۲ یا ۵ ثانیه و یا بدون زمان‌گیری انتخاب کند. حالا کاربر به دومین قابلیت دسترسی خواهد داشت.

پس از اینکه تصویر فورا ثبت شد، می‌توان روی تصویر زوم یا بزرگنمایی کرد تا میزان تیزشدگی (شارپ بودن) را بدون دسترسی به گالری از طریقی لینکی جداگانه چک کرد.

امکانات ویرایشی پرطرفدار برای ثبت تصویر وجود دارد و امکانات اشتراک‌گذاری نیز هم برای ثبت و هم برای ضبط تصویر در دسترس است؛ بدون اینکه نیاز باشد کاربر از برنامه دوربین خارج شود. به این می‌گویند یک تجربه یکپارچه و جذاب!

ویرایش تصویر با قابلیت بازگشت
نوکیا N۹ این توانایی را دارد که تصاویر موجود در حافظه گوشی را با کمک یک سری امکانات ویرایشی بازسازی کند، اما با این امکان که حتی چند ماه پس از ویرایش می‌توان با مراجعه به تصویر و تنها با یک بار کلیک، تصویر را به حالت اول بازسازی کرد و برگرداند.

این قابلیت بسیار قدرتمندی است؛ در نتیجه خیلی‌ها کامپیوتر خود را از تصاویر خالی می‌کنند و آنها را در گوشی نوکیا N۹ خود ذخیره می‌کنند.

نوکیا N۹ در یک کلام ... ظاهری زیبا و باطنی پرقدرت!
کد مطلب: 18874
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام