۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱

معضلات جدی اینترنت ایران

ایتنا - بالا بودن هزینهٔ انتقال اینترنت که توسط مخابرات دریافت می‌شود، معضلی است که حل نشده و هم‌چنان شرکت‌ها با آن دست به گریبان‌اند.
معضلات جدی اینترنت ایران

هزینه اینترنت دریافتی از کاربران در کشور ما به گفته مدیر یک شرکت اینترنتی هم‌زمان با افزایش هزینه‌های تمام شده افزایش پیدا نکرده است، بنابراین طبیعی است که برخی شرکت‌ها با توجه به تورم هر ساله، حداقل برای این‌که درآمدزایی چند سال قبل خود را داشته باشند، مجبورند خطوط اینترنت را بین تعداد بیش‌تری از کاربران به اشتراک بگذارند که این موضوع سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، محمد ایزددوست - مدیر یک شرکت اینترنتی - اظهار کرد: بالا بودن هزینهٔ انتقال اینترنت که توسط مخابرات دریافت می‌شود، معضلی است که حل نشده و هم‌چنان شرکت‌ها با آن دست به گریبان‌اند و درواقع هزینهٔ انتقال اینترنت در داخل شهر از یک مرکز به مرکز دیگر، حدود ۲۴۰ هزار تومان است که این میزان به غیر از مالیات است و خارج شهری نیز حدود ۳۵۰ هزار تومان می‌شود.

وی مدعی شد: با هدفمند شدن یارانه‌ها نیز هیچ تمهیداتی برای ما در نظر گرفته نشده، یعنی مخابرات هزینه‌ها را افزایش داده ولی به شرکت‌ها کمکی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مدیر شرکت اینترنتی اضافه کرد: ما سرویس‌دهنده هستیم و قسمت عمده هزینه‌های ما پهنای باند است و تا زمانی که نتوانیم پهنای باند ارزانی دریافت کنیم، نمی‌توانیم آن را به‌صورت ارزان در اختیار کاربر قرار دهیم.

او خاطر نشان کرد: تا زمانی که مخابرات نخواهد از سیاست‌های خود در زمینهٔ فروش اینترنت کوتاه بیاید و درواقع به فکر درآمدزایی از طریق اینترنت و فروش خطوط نباشد، ما هم‌چنان با این چالش مواجه خواهیم بود.
کد مطلب: 18847
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
United Kingdom
انشالله اینترنت ملی میاد و به رایگان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
این نگرانی ها بی معنی است !مگه اینترنت برای کاربر ایرانی به جز خواندن کتاب و جزوه دانشجویی،کاربرد دیگری هم داره؟؟پس چه کاریه این همه هزینه کنیم برای اینترنتی که پر از تهدیده!مثل شبکه های اجتماعی!!!
اینترانت راه میندازیم که هم خدا راضی باشه هم خلق خدا !
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیس بوک با بیش از 600 میلیون عضو فیلتر است.
google+ هنوز هیچی نشده فیلتر شد.
قیمت ADSL هم که حسابی بالاست.
اینترانت ملی هم رایگان نیست عزیز... مگه میشه؟ اون کاربرای کره جنوبی هستند که میخوان براشون وا فای رایگان بذارند نه ما.
ایران
feedback
United States
با سلام
البته در مورد نظر شما جناب امید:
بهتر بود بگید مگر میشه با سرعتی که اینترنت کاربران خانگی دارن به جز کتاب خواندن کار دیگه ای باهاش انجام داد!!!!؟؟؟ تازه خیلی هنر کنه این سرعت یه مقاله نمایش بده بعد از ساعت ها وقت تلفی.
در مورد شبکه های اجتماعی هم بهتره بگم : آدم خلافکار همه رو به چشم خلاف می بینه.
جور دیگر باید دید..........
اینترنت ملی ( اینترانت ) رایگان هم همش مال خودتون
ahmaden
feedback
نمیخوام مثل همیشه کامنت نا امید کننده و با لحن تمسخر بزارم.... ولی مجبورم....
کره داره وای فای رایگان توی مترو ها و اماکن عمومی میزاره .... ما کجا گیر کردیم....
خدایا....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام