۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۰

شرکت سیتریکس Cloud.com را خرید

ایتنا – این خرید اتفاقی مهم در حوزه رایانش ابری به شمار می‌رود.
شرکت سیتریکس Cloud.com را خرید





اخیراً دو شرکت مهم فعال در حوزه ابری، در یکدیگر ادغام شده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از شماران سيستم، شرکت چندملیتی سیتریکس سیستمز (Citrix Systems) که در حوزه رایانش ابری، تولید نرم‌افزارهای SaaS، سرور و نرم‌افزارهای مجازی‌سازی فعالیت می‌کند، شرکت نرم‌افزاری Cloud.com را خرید.

Cloud.com تولیدکننده پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های رایانش ابری است که در سال ۲۰۰۸ و با نام VMOps تاسیس شد.

Cloud.com یک پلتفرم ابری متن‌باز است که برای ایجاد و مدیریت زیرساخت‌های عمومی و خصوصی ابری به کار می‌رود.

در واقع افراد و سازمان‌ها با استفاده از Cloud.com می‌توانند برای خود در فضای ابر، یک شبکه خصوصی یا عمومی فراهم سازند.

این خرید برای شرکت سیتریکس سیستمز مزایای متعددی به همراه دارد.

از جمله اینکه سیتریکس سیستمز می‌تواند یک نرم‌افزار کامل حاوی قابلیت‌های مجازی‌سازی، هم آوایی (orchestration) و شبکه‌بندی، ویژه کار در ابر تولید و ارائه نماید.

مشتریان با استفاده از این محصول می‌توانند سخت‌افزار، نرم‌افزار و محصولات مدیریتی مورد نظر خود را به کار ببرند و در این خصوص مجبور به استفاده از گزینه‌های پیشنهادی فروشندگان نباشند.

بر اساس این گزارش Cloud.com پس از ادغام در سیتریکس سیستمز، به پشتیبانی از نرم‌افزارهای برتر مجازی‌سازی از قبیل Citrix XenServer، VMware vSphere و Xen ادامه خواهد داد.

گفتنی است شرکت Cloud.com در اکتبر سال ۲۰۱۰ از همکاری خود با مایکروسافت در زمینه ایجاد کدهایی برای یکپارچه‌سازی و پشتیبانی Windows Server ۲۰۰۸ R۲ Hyper-V در پروژه OpenStack خبر داد.

پروژه OpenStack که توسط ناسا و چند شرکت دیگر پایه‌گذاری شده است، یکی از بزرگترین پروژه‌های فراگیر رایانش ابری در جهان به شمار می‌رود.

Cloud.com یکی از اعضای اصلی این پروژه است.
کد مطلب: 18824
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام