۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

آمادگی کشور برای گذر به نسخه جدید آدرس‌های اینترنتی

ایتنا - کشور آمادگی لازم را به منظور گذر از IPV۴ به IPV۶ را دارد و ساز و کارهای لازم برای این منظور مهیا شده است.
آمادگی کشور برای گذر به نسخه جدید آدرس‌های اینترنتی


 دکتر رضا تقی‌پور در سمینار تخصصی گذر به IPV۶ ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان‌های بین‌المللی، آدرس‌های اینترنتی مبتنی بر IPV۴ در سال جاری به پایان می‌رسد و بر همین اساس، گذر به نسخه شش آدرس‌های عددی یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا، وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و آمادگی موجود در این حوزه در کشور، امیدواریم حرکت در این بخش با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طی چهار سال آینده هیچ آدرس اینترنتی نسخه چهار در ایران فعال نخواهد بود، خاطر نشان کرد: می‌بایست روند گذر بدون هیچ وقفه‌ای در ارایه خدمات به متقاضیان صورت گیرد و این امر به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر رضا تقی‌پور ایجاد شبکه ملی اطلاعات را یک تحول بزرگ در کشور دانست و تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات با یک مدیریت بومی و یکپارچه پیاده خواهد شد که پایداری و امنیت را برای حفاظت از اطلاعات مهم و حریم خصوصی شهروندان فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطرح در این بخش، مدیریت آدرس‌های IP است که نسخه جدید این آدرس دهی با امکانات گسترده‌تر نسبت به گذشته نظیر افزایش امنیت، تحرک پذیری و همگرایی ایجاد شده است.
وی با بیان این مطلب که همه کشورها مهاجرت به این نسخه جدید را در دستور کار دارند، گفت: لبنان نخستین کشوری بود که تلاش‌ها در این حوزه را آغاز کرده و پس از آن کره جنوبی، مصر، چین، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش‌های گسترده‌ای را در این راستا اجرایی کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در کشور اظهار داشت: از طرفی زیرساخت‌های لازم برای اتصال بین شبکه‌ای تا حدود زیادی آماده شده و از سوی دیگر، هماهنگی‌های لازم با ارایه دهندگان خدمات اینترنتی برای فراهم آمدن امکان دسترسی کاربران به این فناوری صورت گرفته است.

وی افزود: به روز رسانی پروتکل‌های ارایه اینترنت و آغاز ارایه خدمات وب سایت‌هایی که ارایه خدمت می‌کنند از دیگر تلاش‌هایی است که در این حوزه در حال اجرا است.
وی با بیان این مطلب که تمامی دست اندرکاران، فعالان این حوزه می‌بایست در اجرایی شدن موفق این گذر مشارکت داشته باشند، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، گذر از IPV۴ به IPV۶ بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده اجرایی شود.
کد مطلب: 18793
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام